شهرک‌های صنعتی مناطق محروم در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند
 شهرک‌های صنعتی مناطق محروم در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: شهرکهای صنعتی مناطق محروم از جمله شهرستان بختگان در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، علی رسولیان پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان بختگان فارس افزود: ۸۵ درصد از بودجه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی عملیاتی است که در توسعه و تکمیل زیرساخت ها هزینه می‌شود که در تخصیص این بودجه مناطق محروم را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی، ضمن تاکید بر لزوم ایجاد توازن صنعتی در کشور ادامه داد: برای دستیابی به این هدف، ایجاد شهرکها و نواحی صنعتی جدید در مناطق محروم نیز در برنامه قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه بر اساس قانون اظهار کرد: به رغم اینکه تامین زیرساخت ها تا ورودی واحد صنعتی در تعهد دستگاه های خدمات رسان است اما به علت محدودیت‌های اعتباری و برای تسریع در تامین زیرساخت ها، از محل منابع داخلی در اجرای چنین طرح‌هایی مشارکت کرده‌ایم که این موضوع سبب می‌شود بر قیمت تمام شده حق انتفاع در شهرک های صنعتی افزوده شود و هزینه شهرک های صنعتی بالا رود.

رسولیان، در خصوص پیشنهاد طرح ساماندهی لکه‌های صنعتی و تبدیل آن به نواحی صنعتی افزود: این پیشنهاد در کارگروه زیربنایی دولت مطرح است و با تصویب نهایی آن در آینده نزدیک، لکه‌های صنعتی که با تایید شورای برنامه ریزی استان ها ایجاد شده‌اند به شهرک یا ناحیه صنعتی تبدیل می شوند.

وی، با اشاره به وجود تنگناهایی در زمینه اختصاص منابع و تسهیلات گفت: تمرکز ما استفاده از منابع داخلی خودمان برای ارایه تسهیلات است و می کوشیم با مشارکت و تفاهم با بانک های عامل و استفاده از منابع برخی صندوق ها مثل صندوق کارآفرینی امید این مهم انجام شود که در این زمینه تفاهم نامه هایی نیز منعقد شده است.

رسولیان، بر تسریع در زیرسازی و آسفالت خیابان‌های شهرک صنعتی آباده طشک و ناحیه صنعتی تنگ حنا تاکید کرد و ادامه داد: رفع مسایل و مشکلات زیرساختی این شهرک ها نیز در اولویت قرار می گیرد.

وی، بر پیگیری مشکل برق پایدار شهرک های صنعتی بختگان تاکید کرد و افزود: این موضوع در سطح ملی پیگیری می‌شود.