لغو روادید گردشگری را آغاز کردیم
لغو روادید گردشگری را آغاز کردیم
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: لغو روادید با دیگر کشور‌ها از هفته قبل آغاز شده است و کشور‌ها به پنج دسته تقسیم شدند و در اولویت لغو روادید قرار گرفتند.

سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در بدو ورود به استان کرمان با حضور در گلزار شهدای بین‌المللی کرمان به مقام شامخ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از تسنیم، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه “سومین باری است که به استان کرمان سفر می‌کنم و البته باز هم باید به استان کرمان بیاییم”، اظهار داشت: در استان کرمان شهر‌های مهم دیگری هم در حوزه مأموریتی ما به‌ویژه در حوزه میراث فرهنگی وجود دارد که بسیار غنی هستند.

وی گفت: استان کرمان یک استان پهناور با پیشینه ارزشمند تاریخی چندهزارساله است و می‌توان گفت کرمان به‌تن‌هایی یک ایران کوچک است که شناسنامه و هویت ملی ایرانیان به‌صورت یکپارچه در این استان قابل رؤیت است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه این استان و برخی از شهر‌های آن به‌دلیل آثار و پیشینه‌ای که دارد، در سطح جهانی کاملاً مطرح و شناخته‌شده هستند، افزود: باید برای شناساندن بیشتر این مزیت‌ها و ویژگی‌ها به مردم دنیا تلاش کرد.

وی با ابراز اینکه “امروز توفیق پیدا کردیم بر مزار شهید سلیمانی قهرمان ملی کشورمان حاضر شویم”، گفت: گلزار شهدای کرمان یک محل کاملاً بین‌المللی است و توصیه شده است که در این مکان تابلو‌هایی به‌زبان‌های مختلف دنیا به‌ویژه انگلیسی و عربی نصب شود.

ضرغامی با تأکید به اینکه این مکان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندانی از سراسر دنیا دارد و پیام‌های شهید سلیمانی باید برای همه گردشگران قابل استفاده باشد، تصریح کرد: آنچه برای ملت ما اهمیت دارد پاسداری و ترویج مکتب سلیمانی است.

وی با یادآوری اینکه شهید سلیمانی بهترین عنوان را برای خودش سرباز می‌دانست، ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی، مکتب خدمت بی‌ریا به مردم، فداکاری برای مردم و ایجاد وحدت و ایجاد همراهی است؛ امروز راه نجات کشور ادامه مکتب شهید سلیمانی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهداف سفر امروز خود به استان کرمان، گفت: در سفر امروز بازدید از پروژه‌هایی در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و بم در برنامه است.

وی با بیان اینکه جیرفت به‌لحاظ میراث فرهنگی با سابقه ۷ هزارساله‌ای که دارد یک مکتب است، اضافه کرد: جیرفت و جایگاه تمدنی میراثی جیرفت در دنیا کاملاً شناخته‌شده است.

ضرغامی با اظهار اینکه “اقداماتی از قبل در جیرفت انجام شده است که امروز این اقدامات بررسی می‌شود”، ابزار داشت: برای تکمیل موزه جیرفت اعتبارات زیادی نیاز است که باید راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات اعتباری آن پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه ظرفیت‌های گردشگری زیادی در استان کرمان وجود دارد، گفت: با کمک اعتبارات وزارتخانه‌ای و استانی باید همفکری کرد تا حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری را در استان کرمان تقویت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه لغو روادید با دیگر کشور‌ها ایده مهمی بود که برای تقویت گردشگری کنار پیشنهادات متعدد دیگر مطرح شد، افزود: جلسات متعددی در این ارتباط با وزارت امور خارجه داشتیم و این وزارتخانه کاملاً با پیشنهاد وزارت گردشگری هماهنگی دارد.

وی با بیان اینکه این کار آرام آرام شروع است و کشور‌ها به پنج دسته تقسیم شده‌اند که هر کدام از این گروه‌ها ویژگی خاصی دارند که در اولویت لغو روادید قرار بگیرند، گفت: نخستین مورد لغو روادید در ارتباط با روسیه بود که هفته قبل انجام شد و در ارتباط با دیگر کشور‌هایی که از نظر ما در اولویت هستند به‌تدریج و با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط انجام می‌شود.