شرایط بحرانی کووید تمام شده اما خطر همچنان باقی است
شرایط بحرانی کووید تمام شده اما خطر همچنان باقی است
سازمان جهانی بهداشت به همه کشورهای جهان هشدار داد: خطر کووید19 همچنان برقرار است.

 

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از شفقنا ؛ سازمان جهانی بهداشت گفت: همه گیری کووید-۱۹ که برای بیش از سه سال میلیون ها نفر را کشته، ویرانی های اقتصادی و نابرابری ها را عمیق تر کرده است، دیگر یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی محسوب نمی شود.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، به خبرنگاران گفت: «با امید زیادی پایان کووید-۱۹ را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام می‌کنم. آمارهای ما تخمین می‌زند که این همه‌گیری «حداقل ۲۰ میلیون» کشته داده است – تقریباً سه برابر کمتر از هفت میلیون نفر مرگ و میری که به طور رسمی ثبت شده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کمیته مستقل اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مورد بحران کووید در پانزدهمین نشست خود در روز پنجشنبه موافقت کرد که این بحران دیگر شایسته بالاترین سطح هشدار سازمان نیست.

اما، تدروس هشدار داد: این تصمیم به معنای پایان خطر نیست و در صورت تغییر وضعیت، شرایط اضطراری می‌تواند بازگردانده شود.

رییس سازمان جهانی بهداشت در عین حال گفت: بدترین کاری که اکنون هر کشوری می‌تواند انجام دهد این است که از این اخبار به عنوان دلیلی برای ناامید کردن کادر درمان خود و برچیدن سیستم‌هایی که ساخته است استفاده کند، یا به مردم خود پیام دهد که کووید-۱۹ جای نگرانی ندارد