بیش از ۲۰ تلاش برای خرابکاری در شبکه ارتباطی در روز انتخابات را خنثی کردیم
بیش از ۲۰ تلاش برای خرابکاری در شبکه ارتباطی در روز انتخابات را خنثی کردیم
وزیر ارتباطات می‌گوید «می‌توانیم به این موضوع فکر کنیم که با تغییر قانون، انتخابات غیر حضوری برگزار کنیم.»

انتخابات روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در چهار حوزه به صورت الکترونیک برگزار شد و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی توضیحاتی داد. زارع‌پور از تلاش برای خرابکاری‌هایی در شبکه ارتباطی خبر داده و اعلام کرد:
در روز رای‌گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود اما قبل از اتفاق، کشف و برخورد شد. حتی در یک مورد، یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری اتفاق افتاده بود ولی کشف و خنثی شد.
– عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

او همچنین اعلام کرده است که ۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری در انتخابات اخیر برخط بوده است و در ادامه، درباره‌ی تجربه‌ی انتخابات اخیر گفت: «این اولین تجربه‌ی مشترک ارتباطات و وزارت کشور بود و یک قدم به انتخابات تمام الکترونیکی نزدیک شدیم.»

زارع‌پور با اشاره به این تجربه‌ی اولیه در برگزاری الکترونیکی ارتباطات در چند حوزه اعلام کرده است که «می‌توانیم به این موضوع فکر کنیم که با تغییر قانون، انتخابات را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنیم.»

عقد بزرگترین قرارداد تاریخ کشور در صنعت فضایی

پنج‌شنبه هفته گذشته، دهم اسفند ماه، ماهواره «پارس ۱» با پرتابگر روسی به فضا پرتاب شد. زارع‌پور پیش از این «پارس ۱» را ماهواره سنجشی تصویربرداری معرفی کرده بود و امروز در جمع خبرنگاران در معرفی تکمیلی این ماهواره گفت: «می‌توانیم بگوییم که ماهواره پارس ۱ پیچیده‌ترین ماهواره‌ی ما محسوب می‌شود و دوربین‌های خیلی پیشرفته‌ای در آن به‌کار رفته است.»

علاوه‌بر این، وزیر ارتباطات از عقد بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ کشور در صنعت فضایی خبر داده است: «یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم فراهم کردن زمینه برای ورود بخش خصوصی در حوزه صنعت فضایی است. ما چند روز گذشته بزرگ ترین قرارداد تاریخ کشور را با بخش خصوصی منعقد کردیم.»

او در پایان به خبرنگاران اعلام کرد که وزارت ارتباطات در تلاش برای رساندن پوشش فیبر نوری به هفت میلیون خانوار است: «ما شبانه‌روز درگیر هستیم که سرعت اینترنت را افزایش دهیم و اگر این امکان باشد قطعا یک دقیقه هم صبر نخواهیم کرد، ما به زودی هفت میلیون خانوار را با فیبر نوری پوشش خواهیم داد که می‌تواند سرعت اینترنت را تا صد برابر افزایش دهد.»