میزان غرق شدگی در کشور بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت
میزان غرق شدگی در کشور بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: میزان غرق شدگی در کشور با همکاری بین بخشی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مهدی حیدری در حاشیه برگزاری مجمع سالانه هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کاهش چشمگیر میزان غرق شدگی در کشور، افزود: امسال میزان غرق شدگی در سواحل شمالی کشور ۶۰ درصد و در سواحل جنوبی کشور ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: علاوه بر عملکرد خوب ناجیان، همبستگی و همکاری های بین بخشی موجب شد تا شاهد این میزان کاهش غرق شدگی را نقاط مختلف کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه غرق شدن یک نفر در کشور هم زیاد است، بیان کرد: آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی در کاهش غرق شدگی دارد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با تقدیر از زحمات فعالان این حوزه به ویژه ناجیان اضافه کرد: هر چند قله ورزش حرفه ای کسب مدال مسابقاتی چون المپیک بوده و موفقیت در میدان مسابقه بسیار ارزشمند و ماندگار است اما نجات یک انسان ارزشمندتر از موفقیت در میادین المپیک است.

 

****آموزش ناجیان یکی از اولویت های فدراسیون نجات غریق و غواصی است

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: ارائه آموزش های لازم و به روز به ناجیان با استفاده از مدرسان مجرب از اولویت های این فدراسیون است.

حیدری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار ناجی در سراسر کشور در کلاس های آموزشی ارائه شده توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی شرکت کرده اند افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳۵ هزار نفر از ناجیان کشور در دوره های آمادگی نجات غریق شرکت کردند که این اقدام در راستای ارتقای دانش و ارائه خدمات بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش ۳۳ هزار معلم ورزشی در سراسر در یک بازه زمانی مشخص آموزش های نجات غریق را فراخواهند گرفت و با این اقدام در واقع بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز مباحث نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی را یاد خواهند گرفت.