۲۵ هزار تخت سال آینده به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه می شود
۲۵ هزار تخت سال آینده به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه می شود
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ایجاد ۵۰ هزار تخت بیمارستانی پیش بینی شده است، گفت: ۲۵ هزار تخت از این تعداد ظرف یکسال آینده به تخت های بیمارستانی کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا؛ « حمید جمالدینی» روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر روانسر؛ افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محل منابع ارزش افزوده؛ ۴۸ هزار و ۵۰۰ همت برای کمک به حوزه سلامت مصوب و تخصیص دادند که در تاریخ وزارت بهداشت و درمان بی سابقه است.

وی از همکاری و همدلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت قدردانی کرد و بیان داشت: از محل این منابع؛ مقرر شده؛ ۵۰ هزار تخت بیمارستانی ایجاد شود تقریبا برای هر تخت پنج میلیارد تومان برآورد شده است.

جمالدینی همچنین گفت: از محل این منابع که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند؛ اجرای چهار هزار پروژه آموزشی، ۳۵۰ پروژه خوابگاهی و اقامتی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امیدواریم تا سال آینده ۲۵ هزار تخت بیمارستانی به چرخه درمانی کشور اضافه شود؛ گسترش مراکز آموزشی طبق سند آمایش، ارتقا نیروی انسانی را از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم اعلام کرد.

جمالدینی همچنین “بومی گزینی” را از دیگر برنامه های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ۳۵ درصد ظرفیت پذیرش نیروها در دانشگاه های علوم پزشکی باید به افراد بومی اختصاص یابد و این به خاطر ماندگاری نیرو در مراکز بهداشت و درمان است که در این دولت در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ساخت بیمارستان برای مردم شهرستان روانسر که فاقد آن بودند، از تمام عواملی که در اجرای این پروژه تلاش و کوشش کردن قدر دانی کرد و آن را از برکات نظام انقلاب اسلامی برای مردم خوب روانسر دانست که در سایه امنیت و آرامش بوجود آمده است.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استاندار کرمانشاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع افتتاح شد.