۱۴ هزار رسانه در کشور فعال هستند
۱۴ هزار رسانه در کشور فعال هستند
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: هم اکنون ۱۴ هزار رسانه در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، ایمان شمسایی پنجشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ایلام اظهار کرد: عضویت افراد در سامانه جامع رسانه ها تسهیل شده است.

وی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ روزنامه، هشت هزار مجله، پنج هزار پایگاه خبری و ۲۸ خبرگزاری در کشور فعالند و فعالیت رسانه‌ای می کنند.

وی ادمه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از رسانه ها حمایت کند ولی تعهد اصلی ما نسبت به مخاطب است، در حوزه‌هایی مانند مهندسان و پزشکان شاهد یک نظام صنفی واحد هستیم اما متاسفانه در حوزه وسیع رسانه نظام صنفی مستقل و واحدی نداریم.

شمسایی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته روزانه ۱۰ میلیارد ریال به رسانه های کشور کمک شده است، افزود: سیاست دولت در حوزه رسانه بر این است که هم صنف و هم کار حرفه‌ای و محتوای مربوطه مهم است و نباید هیچکدام را فدای دیگری کرد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت:معافیت رسانه ها از مالیات لغو نشده است، اگر رسانه آگهی دولتی بگیرد از مالیات معاف است ولی شرکتهای خصوصی باید خود ۹ درصد مالیات را پرداخت کنند این معافیت شامل شرکتهای خصوصی نمی شود.

شمسایی تصریح کرد: طبق ماده ۴۶ قانون مطبوعات صاحب امتیاز و مدیر مسئول موظف به بیمه کردن نیروهای خود هستند اما برای آن نیز شرایط وجود دارد.