حقوق کارگران باید به نحوی باشد که بتوانند پا به پای تورم زندگی را اداره کنند
حقوق کارگران باید به نحوی باشد که بتوانند پا به پای تورم زندگی را اداره کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارگری موضوع محلی نیست و مربوط به کل کارگران کشور در صنایع مختلف است که حتما باید به گونه‌ای باشد که قدرت خرید بالا رفته و پا به پای تورم بتوانند بیایند و زندگی اداره کنند، اما طبیعتا واحدها و کارخانه هایی که سختی کار و آلودگی محیطی دارند، باید ویژه تر دیده شوند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین محمدباقر قالیباف  در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد زرند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیق شد در روزهای پایان سال و جمعه آخر سال به استان شهیدپرور کرمان سفر و مزار سردارشهید حاج قاسم سلیمانی را زیارت کنم و از مجموعه صنعتی و زنجیره فولادسازی زرند بازدید داشته باشیم.

او با بیان اینکه فولاد در کشور ما از صنایع مهم و پیشرفته و صادراتی است، افزود: ۳۰ میلیون تن تولید فولاد کشور است و تا بالاتر از ۵۰ میلیون تن پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

رئیس مجلس بیان کرد: جلوگیری از صادرات خام مواد معدنی، در اولویت های برنامه دولت و مجلس است. اما در مکان‌یابی و نحوه استقرار محل فولادها و زنجیره تولید و ارزش افزوده آنها باید تجدید نظر داشته باشیم که در برنامه ۵ ساله هفتم و سیاست‌گذاری دراز مدت به عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت است.

او تاکید کرد: از فرصت‌های بزرگ کشور و مهمتر از حوزه نفت و گاز، حوزه معادن است.

قالیباف درمورد حقوق پایین کارکنان فولاد بیان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم میدهم. حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده اما چون روند تورم سرعت بالایی دارد و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کند و بر تورم غلبه پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق کارگری موضوع محلی نیست و مربوط به کل کارگران کشور در صنایع مختلف است که حتما باید به گونه‌ای باشد که قدرت خرید بالا رفته و پا به پای تورم بتوانند بیایند و زندگی اداره کنند، اما طبیعتا واحدها و کارخانه هایی که سختی کار و آلودگی محیطی دارند، باید ویژه تر دیده شوند.