آمادگی ۳۰ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر برای اعزام به غزه
آمادگی ۳۰ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر برای اعزام به غزه
طی روزهایی گذشته و به ویژه پس از بمباران بیمارستان غزه، بسیاری از فعالان حوزه امدادرسانی و درمان از جمله داوطلبان جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای حضور در غزه و کمک به فلسطینیان اعلام کرده اند.

شامگاه ۲۵ مهر رژیم غاصب صهیونیستی با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه یک قتل عام بی سابقه در تاریخ را رقم زد و بیماران، مردم عادی و کادر درمان را که در کنوانسیون‌های بین المللی حمله به آنان از سوی طرف های درگیر جنگ منع شده و مصداق جنایت جنگی به شمار می رود، هدف قرار داد.

وقوع این فاجعه انسانی موجب جریحه دار شدن عواطف انسانی میلیون ها مسلمان و انسان آزاده در سراسر جهان شد و بحث اعزام نیروی امدادی و درمانی به طور جدی مطرح و از سوی پزشکان، امدادگران و کادر درمانی اعلام شد.

از سوی دیگر رژیم اشغالگر قدس که مدعی شده بود که بیمارستان المعمدانی را بمباران نکرده است، در اقدامی مشابه بامداد سه‌شنبه(امروز ۲ آبان) اطراف مجتمع بهداشتی “الشفاء” را نیز هدف حملات سهمگین خود قرار داد.

اعلام داوطلبی ۳۰ هزار نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در همین زمینه روز سه شنبه اعلام کرد: ۳۰ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و نیروهای امداد و نجات ما برای اعزام به غزه و کمک به فلسطینیان اعلام آمادگی کرده اند.

پیرحسین کولیوند در گفت و گویی با بیان اینکه تعدادی از کادر درمان و امدادگران در حملات صهیونیست ها به شهادت رسیدند، گفت: این تصاویر سندی بر جنایات شقی ترین افراد جهان است که با توحش و به صورت جنون آمیز به غزه حمله می کنند.

وی با قدردانی از امدادگرانی که درخواست اعزام به غزه را دارند، افزود: ما از طریق هوایی، زمینی و دریایی تلاش خود را برای اعزام کمک های امدادگرانه خود خواهیم داشت. ما به عنوان کادر درمان و امداد و نجات اعلام می کنیم که شهادت هنر مردان خداست.

حمله به بیمارستان المعمدانی غزه که بیش از ۵۰۰ نفر را به مسلخ مرگ برد، حتی صدای حامیان جنایتکاران صهیونیست از این توحش سران تل آویو را درآورد و سران برخی از کشورهای غربی در واکنش به این اقدام اشک تمساح ریختند.

صهیونیست ها در جنایات خود با استناد به تلمود که در آن نوشته شده «غیر یهودی هرچند که صالح و نیکوکار باشد را باید کشت»، اقدام به جنایت در سرزمین غصب شده فلسطین و دیگر نقاط جهان می کنند تا از این طریق خوی ضدانسانی خود را به اثبات برسانند.

همیشه در طول تاریخ کشورهای در حال جنگ به حداقل های قوانین بین المللی از جمله مصون بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند اما رژیم اسراییل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جامعه جهانی می خواهد مسوولیت این حمله را از خود سلب کند.