دولت سیزدهم ۱۲ میلیون نفر را بیمه رایگان درمانی کرد
دولت سیزدهم ۱۲ میلیون نفر را بیمه رایگان درمانی کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی اقدامات خوبی در بحث احداث بناهای مورد نیاز  حوزه درمان،تکمیل پروژه های نیمه تمام، تقسیم عادلانه پزشکان در سطح  کشور انجام داد، گفت: بیش از ۱۲ میلیون نفر در این دولت بیمه رایگان شدند.

شهباز حسن‌پور  در مورد عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گفت:دولت سیزدهم در اوج بحران کرونا، سکان مدیریت کشور را بر عهده گرفت؛ شرایطی که سبب شد تا موضوع بهداشت و درمان از همان روزها به دغدغه اصلی دولت تبدیل شود و در زمانی که تعداد تلفات ناشی از بیماری کرونا بیش از ۷۰۰ نفر بود با اقدامات دولت در حوزه واردات واکسن این مقدار به صفر رسید که در نوع خود بی نظیر بود.

وی افزود: تکمیل نسخه الکترونیک و پزشکی خانواده، آغاز اجرای طرح سلامت، بیمه رایگان بیش از ۱۲ میلیون نفر، آغاز به کار صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، آغاز طرح دارویاری، پوشش بیمه درمان ناباروی، ابلاغ و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس به سرانجام رساندن تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام وزارت بهداشت را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت:دولت آیت الله رئیسی اقدامات خوبی در بحث احداث بناهای مورد نیاز حوزه درمان،تکمیل پروژه های نیمه تمام، تقسیم عادلانه پزشکان در سطح کشور انجام داده است و در مجموع عملکرد دولت در حوزه درمان مثبت رو به جلو و قابل دفاع است.

حسن‌پور با بیان اینکه خدمات رسانی دولت در حادثه کرمان به مجروحان در نوع خود بی نظیر بود، اظهار کرد: در این واقعه کمتراز یک ساعت، ۱۰۲ نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند که یک رکورد مهم در حوزه درمان بود و جا دارد از اقدامات بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و کادردرمان تشکر کنم.

وی در مورد کمبودات برخی اقلام دارویی در کشور نیز گفت:مشکلاتی در حوزه دارو و درمان در کشور وجود دارد که حاصل از عملکرد دولت های گذشته بوده و دولت سیزدهم با جدیت برای رفع این کمبودات و مشکلات دارویی اقداماتی را در دستور کار خود قرارداده است.

در جلسه علنی امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤال رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان مبنی بر اینکه چرا با توجه به زحمات پرستاران و کادر درمان در زمان شیوع کرونا و با وجود وعده‌های داده شده برای جذب پرستاران و تبدیل وضعیت کادر درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تعدیل کادر بیمارستانی و عدم تمدید طرح پرستاران کرده است، گفت: در اولین آزمونی که طی دو سال گذشته برگزاری شده ۲۸ هزار و ۹۶۱ نفر استخدام شدند که ۲۲ هزار و ۹۷ نفر آنها امتیاز کرونا را داشتند.

بهرام عین اللهی خاطرنشان کرد: در آزمونی که اخیرا با شرکت ۹۸۸ هزار نفر برگزار شد و قرار است حدود ۲۵ هزار نفر استخدام شوند، ۵۰ هزار نفر از شرکت کنندگان در آزمون از امتیاز کرونا استفاده می کنند و هنوز کارهای مربوط به مصاحبه و گزینش آن در حال انجام است و نتایج کار به زودی اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این چند سال ۳۲ هزار نفر به جمعیت پرستاری کشور اضافه شده و حدود ۲۲ هزار نفر نیز در تبدیل وضعیت ایثارگری عمدتا در حوزه پرستاری انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: البته نیاز ما بیش از این است و اخیرا از سازمان اداری و استخدامی درخواست جذب ۷۵ هزار نیرو را کرده بودیم که از این میان برای جذب ۲۵ هزار نفر آزمون برگزار شد که از این تعداد، ۱۴ هزار نفر کارکنان حوزه پرستاری و اتاق عمل هستند که این نیروها به زودی اضافه خواهند شد.