بودجه صندوق بیمه کشاورزی و عشایر ۱۶۵ درصد افزایش داشته است
بودجه صندوق بیمه کشاورزی و عشایر ۱۶۵ درصد افزایش داشته است
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به رشد ۱۶۵ درصدی بودجه این صندوق گفت: سال گذشته بودجه صندوق بیمه کشاورزی و عشایر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود اما دولت امسال این رقم را به چهار هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، بیت‌اله برقراری عصر سه شنبه و در حاشیه افتتاح نخستین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کشاورزان ساکن روستا و شهر و تمامی عشایر کوچ نشین با سن قانونی (۵۰ سال) می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

به گفته وی، جامعه هدف این صندوق، یعنی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مشاغل فصلی نیز می توانند جزو بیمه گران ما نیز باشند.

برقراری با بیان اینکه آمار ناخالص جامعه هدف صندوق بیمه روستایی کشور بالغ بر ۳۰ میلیون و جامعه عشایری نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت است، اظهار کرد: این در حالی است که آمار خالص ما (یعنی افراد از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی) ۱۹ میلیون نفر است و در حالی که این صندوق از سال ۸۴ تاسیس شده، تعداد بیمه گران ما در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سطح کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه آهنگ جذب صندوق از زمان استقرار دولت سیزدهم شتاب بیشتری به خود گرفته، تاکید کرد: در زمان دولت حاضر بالغ بر ۵۳۰ هزار نفر بیمه شده این صندوق بوده اند که ۳۱۸ هزار نفر آنان سال گذشته جذب صندوق شده اند.

برقراری به افزایش ۶۰ درصدی سطح درآمدی بیمه شدگان صندوق کشاورزی و عشایر اشاره کرد و گفت: این به آن معنی است که سطح درآمدی مستمری بگیران بالا رفته، یعنی اینکه وقتی سطح درآمدی بالا می رود حق بیمه بیشتر پرداخت می شود و دولت نیز سهم خود را بیشتر پرداخت می کند.

وی ادامه داد: البته بایستی توجه داشت که نگهداشتن افراد بیمه شده، یعنی تمدید بیمه گزاران نیز برای ما ضرورت دارد تا جایی که پیش از دولت سیزدهم ۴۰ تا ۵۰ درصد افراد سالانه اقدام به تمدید بیمه خود می کردند اما الان این رقم به ۸۴ درصد افزایش یافته است.

نخستین جشنواره روستایی و عشایری قزوین روز سه شنبه و همزمان با برپایی مراسم سنتی “پنجاه بدر” با حضور حمید ملانوری، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بیت الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر کشور، استاندار و جمعی از مسوولان استان قزوین در نمایشگاه بین المللی این شهر افتتاح شد.