ریل گذاری جدید در حوزه آموزش بسترساز ثبات اقتصادی شده است
ریل گذاری جدید در حوزه آموزش بسترساز ثبات اقتصادی شده است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ریل گذاری جدید در حوزه آموزش موجب ثبات اقتصادی شده و جهت گیری جامعه با هدایت نظام جمهوری اسلامی در وضع مطلوبی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سید صولت مرتضوی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند بسترساز سعادت انسان و زمینه‌ساز کسب روزی حلال باشد مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای است.
وی با بیان اینکه مهارت، دانش تحول زاست، افزود: اگر مهارت و دانش با یکدیگر همراه شوند به طور قطع به اهداف مد نظر اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید.
مرتضوی ادامه داد: مهارت همچنین بسترساز صدور نیروی انسانی و دانش فنی در جای جای دنیاست.
وی افزود: در بیشترها انبوهی از ثروت وجود دارد که به دلیل نداشتن مهارت و دانش لازم این ثروت‌ها یا به غارت می‌روند یا دست نخورده باقی مانده است.
وی به مجموعه اقدامات دولت در زمینه آموزش مهارت، اشاره کرد و گفت: این اقدامات در رشد تولید، ثبات اقتصادی و افزایش اشتغال به وضوح می‌توان دید.
مرتضوی ادامه داد: دهه ۱۴۰۰ را با ثبات اقتصادی آغاز کرده‌ایم و در سه ماهه نخست امسال رشد اقتصادی کشور با نفت ۶.۲ و بدون نفت ۵.۲ درصد شده که دستاورد بزرگی است.
وی ادامه داد: آموزش محقق شود و به درستی ارائه شود بهره‌کشی از نیروی کار نیز از بین می‌رود چرا که انسان صاحب مهارت قدرت مذاکره و فنی بالایی دارد.