جریان‌های سیاسی در انتخابات فعال باشند
جریان‌های سیاسی در انتخابات فعال باشند
وزیر کشور از همه جریان های سیاسی معتقد به عظمت کشور خواست در انتخابات امسال فعال باشند و گفت: ما زمینه فعالیت آنها را فراهم می سازیم.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز پنجشنبه در همایش آموزشی منطقه ای استان های کرمان، فارس و یزد، مدیران کل سیاسی، فرمانداران و مدیران ای تی با موضوع برگزاری انتخابات در محل استانداری کرمان افزود: امنیت، سلامت و رقابت پیش‌درآمد مشارکت است.

وی ادامه داد: ما باید زمینه را برای فعالیت جریان های سیاسی فراهم کنیم و تامین امنیت و سلامت به ما مربوط می شود.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ما در طول ۴۴ ساله گذشته انقلاب این بوده که این مولفه ها (امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت) حاکم بوده است.
وحیدی بر لزوم تقویت ارتباط فرمانداران و بخشداران با مردم نیز تاکید و اظهار کرد: فرمانداران بیشتر از استانداران و استانداران بیشتر از وزارت کشور در برگزاری انتخابات نقش دارند، زیرا انتخابات در شهرها و روستاها اتفاق می افتد و کسانی که با بطن مردم ارتباط دارند، فرمانداران و بخشداران هستند.
وی افزود: دشمن خیلی تلاش می کند بین مردم و مسئولان فاصله بیندازد و موفق هم نشده اما افزایش مشارکت حاصل تلاش شما (مجریان انتخابات) خواهد بود.
وزیر کشور بر رسیدگی‌ به مسایل مردم نیز خطاب به فرمانداران تاکید کرد و گفت: سنگین ترین بخش انتخابات بر دوش فرمانداران است؛ برخی مسائل عمومی هستند اما در موارد خاص، عملکرد شما بسیار مهم است.
وحیدی خاطرنشان کرد: عملکرد شخص فرماندار و بخشدار در رضایت مردم بسیار مهم است؛ مسئولان باید مردم را از خودشان بدانند و مردم احساس کنند فرماندار متعلق به خودشان است.

وی تصریح کرد: فرماندار باید دائم بین مردم باشد، گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشته باشد و تمام تلاش خود را برای حل مساله مردم به کار گیرد.
وزیر کشور ادامه داد: معتقدم اگر رابطه بین فرماندار و مردم بی واسطه برقرار باشد ما نه فقط در مسائل سیاسی حتی در مسائل امنیتی کمترین مساله را خواهیم داشت و تجربه این را نشان داده است.
وحیدی اضافه کرد: جاهایی که فرماندار بین مردم بوده، اعتماد جلب شده است؛ مردم باید فرمانداران را هم به تواضع، هم به تلاش و هم به خدمتگزاری بشناسند.
وی اشاره کرد: به طور قطع جابه جا شدن شاخص های اقتصادی در مشارکت مردم موثر است، اگرچه آنها چارچوب ها و محدودیت هایی دارد که از دست وزارت کشور خارج است اما چه کسی باید اینها را به مردم توضیح بدهد و چه کسی باید در تجمعات بین مردم هر صبح، ظهر و شب با شرح صدر و لبخند حضور پیدا کند؟
وزیر کشور تصریح کرد: حتی اگر برخی مردم عصبانیتی هم داشته باشند باید گوش شنوا برای مشکل آنها داشت.