در کنار قدرت نظامی نیازمند افزایش توان اقتصادی و کسب رضایت‌ مردم هستیم 
در کنار قدرت نظامی نیازمند افزایش توان اقتصادی و کسب رضایت‌ مردم هستیم 
به لطف خداوند امروز ایران دیگر مشمول هیچ‌ تحریمی در چارچوب شورای شورای امنیت سازمان ملل نیست.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: رژیم صهیونیستی این سال‌ها تصویر پوشالی شکست ناپذیر بودن خود را بر اساس خشونت و روش‌های قهرآمیز در جامعه فلسطین، عربی و بین المللی جا انداخته بود؛ ولی تحولات اخیر این تصویر پوشالی را به هم ریخت.

به گزارش سلام نو به نقل از جماران؛ محمد جواد ظریف گفت: در جریان تحولات اخیر در اراضی اشغالی تصویر پوشالی شکست ناپذیر بودن اسرائیل به هم ریخت.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: رژیم صهیونیستی این سال‌ها تصویر پوشالی شکست ناپذیر بودن خود را بر اساس خشونت و روش‌های قهرآمیز در جامعه فلسطین، عربی و بین المللی جا انداخته بود؛ ولی تحولات اخیر این تصویر پوشالی را به هم ریخت.

وی ادامه داد: دلیل وحشی‌گری صهیونیست‌ها این است که هیمنه آنها شکست خورده است.

ظریف با اشاره به فشار صهیونیست‌ها به مردم غزه و محاصره آنها گفت: صهیونیست‌ها تلاش کرده‌اند که طی ۷۰ سال اخیر مردم در این منطقه را در زندانی به نام غزه نگه دارند و حقیقتا  غزه یک زندان در فضای باز است.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همین مردم در سال ۲۰۰۵ در زمان آریل شارون که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است، اسراییل را ناگزیر کردند که از غزه خارج شود، گفت: همین مردم در لبنان در سال ۲۰۰۰ رژیم صهیونیستی را مجبور کردند که بدون قید و شرط از جنوب لبنان خارج شود. ‌

وی با اشاره به قدرت مردم و با بیان این که یکی از وجوه قدرت در عرصه بین المللی در دنیای کنونی قدرت مردم است و دیگر  قدرت فقط در ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی محدود نمی‌شود، ادامه داد: اعتماد به قدرت مردم و داشتن مشروعیت در نگاه مردم و افکار عمومی، مبنای قدرت یک کشور  و مهم‌ترین عامل بازدارندگی یک کشور در عرصه بین المللی است.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با انتقاد از سیاست‌های کشورهای اروپایی در ارتباط با جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه گفت:  ادعای حقوق بشر اروپایی‌ها گوش همه را کر کرده است؛ ولی امروز می‌بینیم که آنها با کمال وقاحت از کشتار غیرنظامیان حمایت کرده و در برابر جنایت‌های اسراییل خفه خون گرفته‌اند.

ظریف با بیان اینکه آنها در شورای امنیت سازمان ملل مانع تصویب قطعنامه‌ای شدند که تنها خواسته‌اش آتش بس و توقف خون‌ریزی، آدم کشی و بچه کشی رژیم صهیونسیتی در غزه بود، ادامه داد: نخست وزیر دانمارک می‌آید و می‌گوید کشته شدن یک شهروند اسرائیلی با کشتن یک شهروند فلسطینی تفاوت دارد، بله تفاوت دارد، کشته شدن یک شهروند اشغالگر و یک شهروند اشغال شده تفاوت دارد، ولی شما این تفاوت را برعکس می‌بینید.

وی همچنین در بخش دیگر صحبت‌های خود با رد برخی از ادعاها مبنی بر اینکه تیم مذاکره کننده ایران در زمان برجام به آمریکا اعتماد کرده بود و با تاکید بر این که ما به آنها اعتماد نداشتیم، گفت: آمریکا و یا اسراییل قدر قدرت نیستند و ما یک قدر قدرت داریم و آن خداوند است.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با اشاره به اهمیت قدرت مردم و با بیان اینکه در جنگ ۸ ساله با اتکا به قدرت مردم توانستیم امور را به پیش ببریم، اظهار کرد: کشور باید از نظر نظامی قوی باشد ما همه مدیون سرداران بزرگی چون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم. ما و مردم منطقه مدیون ایشان هستم من در سخنرانی‌های خود در خارج از کشور نیز گفته‌ام که منطقه ما مدیون حاج قاسم سلیمانی است چرا که ایشان منطقه را از وجود داعش پاک کردند.

ظریف ادامه داد: کنار قدرت نظامی نیازمند توجه بیشتر به افزایش توان اقتصادی مردم و کسب رضایت‌مندی مردم نیز هستیم.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در کنگره حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات، به نظام و کشور در  برابر خطرات مصونیت می‌دهد و این یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه همه ما ممکن است نسبت به برخی از امور انتقاداتی داشته باشیم، تاکید کرد: حضور نیافتن در انتخابات کمکی به رفع مشکلات نمی‌کند، فقط نشانه‌های غلطی است که داده می‌شود.

این استاد دانشگاه تهران در این ارتباط گفت: هیچکس در اروپا، کانادا و آمریکا ذره‌ای برای حقوق من و شما دلسوزی نمی‌کند اگر آنها ذره‌ای به انسانیت توجه داشتند این چنین در برابر جنایت‌هایی که در غزه در حال رخ دادن است، سکوت نمی‌کردند، آنها هدف و بازی خودشان را دارند.

ظریف همچنین با بیان اینکه همانطور که بزرگان نظام گفته‌اند رای مردم حق الناس است، گفت: کسی نباید با رای مردم بازی کند و بازی با رای مردم، حق الناس است و خداوند از هر چیزی می‌گذرد به جز حق الناس.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به فرا رسیدن ۱۸ اکتبر و بیانیه روز  گذشته دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران گفت: به لطف خداوند امروز ایران دیگر مشمول هیچ‌ تحریمی در چارچوب شورای شورای امنیت سازمان ملل نیست.