تلاش دولت جلوگیری از کسری بودجه و اعتبارات در سال آینده است
تلاش دولت جلوگیری از کسری بودجه و اعتبارات در سال آینده است
تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: تلاش دولت در لایحه بودجه بر این است تا از افزایش هزینه‌ها، کسری بودجه و اعتبارات جلوگیری کند و هزینه‌ها مطابق با درآمدهای بودجه باشد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه  با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده تلاش بر این است تا هزینه‌ها مطابق با درآمدها باشد و درآمدهایی که در بودجه مدنظر قرار گرفته قطعی و واقعی باشد که این به معنای واقعی بستن بودجه است.

وی تصریح کرد: در بحث درآمدهای نفتی و نرخ تسعیر ارز نیز ما شاهد یک نگاه واقع‌بینانه از سوی دولت به این دو بخش هستیم چرا که دولت سعی کرده تا با واقعی دیدن بودجه، از ایجاد هزینه‌هایی که در بودجه برای آنها درآمد قطعی وجود ندارد، پرهیز کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس خاطرنشان کرد: تلاش دولت برای واقعی‌ بستن بودجه به معنای جلوگیری از کسری بودجه و اعتبارات است که بزرگترین معضل و مشکل در حوزه بودجه کشور به شمار می‌رود.

آزادیخواه افزود: از سوی دیگر دولت سعی کرده تا با جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و واقعی بستن بودجه از ایجاد توقعات جدید جلوگیری کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس بیان کرد: تلاش ما هم در مجلس به طور قطع بر این است تا از ایجاد بار مالی اضافی و بالا رفتن سقف بودجه جلوگیری کنیم اما باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که در بحث خرید گندم، دارو و کالاهای اساسی اعتبارات لازم باید پیش‌بینی شود.