اعتبارات فرهنگی کشور رشد چشمگیری داشته است
 اعتبارات فرهنگی کشور رشد چشمگیری داشته است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقدامات مهم دولت در حوزه فرهنگ ، هنر و ادب اشاره کرد و گفت: اعتبارات حوزه فرهنگ نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی، روز پنجشنبه در دیدار اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی با رییس جمهور در مقبره الشعرا تبریز ، اظهار کرد: تبریز منشا جریان ساز فرهنگی و هنری در همه مرزهای ایران بزرگ فرهنگی است در قفقاز و غرب ایران امروز همه متاثر از فرهنگ، هنر و ادب تبریز و آذربایجان سرافراز هستند.

وی اظهار کرد: در ۱۰۰ سال گذشته در همه حوزه های مختلف و مقاطع تاریخ ساز از مشروطه تا جنگ تحمیلی پابه پای سرداران دلیر و افتخارآفرین تبریز، سرداران فرهنگی و هنری افتخار آفریده اند.

وی افزود: در مشروطه، در جنبش های اصیل ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و در همه ایام ۴۵ سال گذشته، هنرمندان تبریز و آذربایجان افتخار آفریدند.

اسماعیلی ادامه داد: ما در تبریز یک موقعیت منحصر به فرد داریم و هم هنرمندان بزرگی و هم مقامات خوبی مانند امام جمعه کم نظیری در این شهر وجود دارد که مشوق اهالی حوزه فرهنگ و هنر است این سفر که دومین سفر به آذربایجان شرقی و تبریز است، مورد عنایت وی قرار گرفته ام.

وی گفت: در بحث عدالت فرهنگی نگاه ویژه ای به آذربایجان شده است و در یک سال گذشته بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه فرهنگی تبریز و آذربایجان قرار گرفته است.در بحث عدالت فرهنگی نگاه ویژه ای به آذربایجان شده است و در یک سال گذشته بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه فرهنگی تبریز و آذربایجان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در صندوق هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر نزدیک هفت هزار آذربایجانی عضو هستند و بیش از ۱۰۰ هنرمند دارای درجه هنری یک، عضو این صندوق هستند و افتخاری برای آذربایجان است.

وی افزود: در برنامه های مختلف برای این خطه، یک بنیاد فرهنگ، هنر و ادب در آذربایجان داریم که امروز معارفه رییس جدید آن انجام می شود و چهار استاندار مناطق آذری زبان به همراه وزیر فرهنگ مدیریت این مجموعه را بر عهده دارند و بنابراین مجموعه در جهت گسترش فرهنگ اصیل آذربایجان است.

وی ادامه داد: امسال کار ویژه ای که دولت در کشور انجام داده اتفاقات مهمی در حوزه فرهنگ و هنر و ادب در حال رخ دادن است، ما آماده حمایت از همه طرح های مهم هنرمندان از چاپ آثار تا حمایت از اجرای طرح های فرهنگی و امسال نسبت به سال های قبل اعتبارات حوزه فرهنگ را چندین برابر افزایش داده شده است.امسال کار ویژه ای که دولت در کشور انجام داده اتفاقات مهمی در حوزه فرهنگ و هنر و ادب در حال رخ دادن است، ما آماده حمایت از همه طرح های مهم هنرمندان از چاپ آثار تا حمایت از اجرای طرح های فرهنگی و امسال نسبت به سال های قبل اعتبارات حوزه فرهنگ را چندین برابر افزایش داده شده است.

وی افزود: همه باید کار کنیم تا حوزه فرهنگ و هنر در آذربایجان درخشان تر از گذشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مسیر ایجاد تمدن مبین اسلامی را در افق کار انقلاب اسلامی می بینیم و آذربایجان و آذربایجانی ها باید نقش آفرین در این حوزه باشند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و آماده بهره برداری است.

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.