رئیس جمهور وزرا را مکلف به پاسخ ابهامات در کمترین زمان ممکن کرد
رئیس جمهور وزرا را مکلف به پاسخ ابهامات در کمترین زمان ممکن کرد
رئیس جمهور بر ضرورت پاسخگویی سریع، اثرگذار و مستدل دستگاه‌ها به شبهاتی که در مورد حوزه‌های تخصصی دولت مطرح می‌شود، تاکید و وزرا را مکلف کرد نسبت به ابهامات مطرح شده در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیئت دولت، با اشاره به حضور ارزشمند و تاریخی اقشار مختلف مردم در جشن بزرگ عید غدیر و تشکر از همه دست‌‌اندرکاران برگزاری این جشن و پوشش مناسب رسانه‌ای آن، این شکوه به یاد ماندنی را نمادی از انسجام ملی حول محور ولایت و همچنین جلوه‌گاه نشاط اجتماعی دانست و بر افزایش بیش از پیش زمینه‌های بروز و ظهور نشاط اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

وی برگزاری مردمی مناسک وحدت‌بخشی همچون جشن بزرگ عید غدیر را الگوی مناسبی برای مسئولان در همه ارکان حاکمیت دانست و با تاکید بر پرهیز از هر اقدامی که پیام آن به جامعه، حتی احتمال وجود اختلاف میان قوا باشد، افزود: تفاوت سلیقه و اختلاف نظر در عرصه گسترده اداره امور کشور طبیعی است، اما پیگیری موارد اختلافی باید از مبادی قانونی و حقوقی و به دور از هرگونه حاشیه‌آفرینی و ارسال پیام اختلاف باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش قانون ایجاد و فعالیت برخی شوراها که نمایندگان آنها از سوی وزرا تعیین می‌شوند، اما پس از انتصاب، دولت امکان نظارت بر عملکرد آنها را ندارد، دارای اشکال دانست و گفت: این قانون نیاز به اصلاح دارد، چرا که منطقی نیست فردی به عنوان منصوب دولت در مجموعه‌ای فعالیت کند،‌ اما دولت و اعضای آن امکان نظارت بر عملکرد او را نداشته باشند.

رئیسی بر ضرورت پاسخگویی سریع، اثرگذار و مستدل دستگاه‌ها به شبهاتی که در مورد حوزه‌های تخصصی دولت مطرح می‌شود، تاکید و وزرا را مکلف کرد نسبت به ابهامات مطرح شده در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.