هر سال صد هزار تولد در کشور کم می شود
 هر سال صد هزار تولد در کشور کم می شود
مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت گفت: تحقیقات و پژوهش ها نشان می دهد که هر سال به طور میانگین صد هزار تولد در کشور کم می شود و این در حالی است که طوری برنامه ریزی کرده ایم که سن زیر ۲۵ سال و بالای ۳۵ از حوزه ازدواج خارج شده و تنها سنین ۲۵ تا ۳۵ را برای فرزندآوری مجاز می دانیم.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل اکبری روز پنجشنبه در دومین مجمع سلامت استان همدان افزود: در بدترین شرایط جمعیت کشورهای غربی از ۷۰ درصد کمتر نشده است اما با مهاجرت پذیری تلاش دارند جمعیت دنیا را جذب کنند بطوریکه استراتژی مهاجرت جزو راهبرد جنگی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: غربی ها راهبردهای مختلفی را تهیه کردند تا جمعیت جهان را به شدت کاهش دهند و ایران نیز یکی از اجرای کنندگان اصلی این راهبرد بود که در مدت ۱۰ سال رشد جمعیت را بسرعت کاهش داد.

او با اشاره به اینکه هم اینک بالای ۱۰ درصد جمعیت پیر داریم ، گفت: این در حالی است که باید این میزان ۶ درصد باشد، و معتدقم که در زمینه جمعیت هنوز کار موثری در کشور انجام نشده است

وی با اشاره به اینکه ۳۱۵ میلیون نفر جمعیت می توانند در کشور زندگی کنند، افزود: در اعلامیه ای که غربی ها داده اند اعلام کردند ،که غرب آسیا دیگر محل سکونت نیست، البته اسم آسیا را مستقیم نیاوردند اما در عین حال تاکید کردند که برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مشکلی ندارند چون مهاجر پذیر هستند.

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت گفت : اروپایی ها ۳۰ سال سال با هم جنگیدند و در نهایت فرماسونری را برای تحدید جمعیت جهان ایجاد کردند و ابتدا مسیحیت را حذف و اکنون نیز تلاش می کنند با ارائه تعریف نادرست از اسلام، این دین را حذف کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران در همایش کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه وعده داده بود که رشد جمعیت را به صفر برساند، افزود: با تایید علما و انقلابی گری جمعیت کشور را کنترل کردیم چرا که در سازمان مدیریت آن زمان وعده به صفر رساندن رشد جمعیت را داده بود.

مشاور وزیر کشور در حوزه جمعیت تاکید کرد: جمعیت در جهان ثروت است و کشوری که زیر ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت داشته باشد نمی تواند درتصمیم گیریهای جهانی موثر باشد و در صورتی که زیر ۸۰ میلیون نفر جمعیت داشته باشد از تصمیم گیریهای جهانی حذف می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای موفقیت در بهبود سلامت جامعه مردم باید نیازهای بهداشتی خود را مطالبه کنند و مسئولان نیز بتوانند با حل مشکلات بهداشتی، جامعه را از هزینه های سرسام آور درمان رهایی دهند.

«محمد مهدی مجذوبی» مقوله بهداشت آحاد جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و مردم باید برای بهداشت از مسئولان مطالبه گری کنند.

وی ادامه داد: بیشترین هزینه وزارت بهداشت صرف درمان بیماری های مختلف می شود، در واقع در جامعه بیماری های مختلف را تولید می کنیم، سپس برای مبارزه با آن هزینه بسیار سنگینی را متحمل می شویم.

وی افزود: در موضوع بهداشت مولفه های بسیاری وجود دارد از جمله شرایط هوا، وضع اقلیمی، سرطانها و بیماریهای قلبی و عروقی که همگی باید به درستی پایش شوند.

مجذوبی گفت: مجمع سلامت استان همدان در سال ۹۵ تاسیس شد و به جز یکبار دیگر در سال ۹۶، این مجمع دیگر جلسه ای را برای بررسی وضعیت سلامت در استان در این چند سال گذشته برگزار نکرد.

وی با اشاره به هزینه چند هزار میلیاردی درمان بیماری های مختلف از جمله صعب العلاج، گفت: به حوزه بهداشت که می تواند پیشگیری کننده از بیماریها باشد کمتر توجه شده و این مهم مورد غفلت بوده است.