پرداخت دو هزار همت تسهیلات به صنایع فعال
پرداخت دو هزار همت تسهیلات به صنایع فعال
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر مصت از پرداخت دو هزار همت تسهیلات به صنایع فعال خبر داد.

به گزارش پپایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صمت ، «محمدمجید فولادگر» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صمت، ضمن بیان مطلب فوق گفت: براساس توافق سه جانبه بین این وزارتخانه، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت دو هزار همت تسهیلات به بخش صنعت در دستور کار قرار گرفت.

وی در نشست با فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این میزان تسهیلات تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال به شرکت‌های در حال توسعه، فعال و راهبردی(استراتژیک) پرداخت شده است.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صمت افزود: صنعتی کردن ایران به تسریع در روند پیشرفت کشور کمک می‌کند و نگاه به آینده نشان می‌دهد ایران باید صنعتی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تامین مالی و دانش‌بنیان بودن در دستور کار قرار دارد که فردا بسته‌های تشویقی و امتیازهای آن برای بخش خصوصی تشریح می‌شود.

فولادگر نگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرکت‌های تولیدی پیشران کشور را مثبت دانست و یادآور شد: باید بخش خصوصی به رسمیت شناخته و حمایت تا باری از مشکلات کشور برداشته شود.

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را برای بهبود وضعیت ارائه دادند.

تامین مالی، کمک برای مواد اولیه، تسهیلات سرمایه در گردش و کمبود نیروی انسانی متخصص از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده از سوی فعالان صنعتی چهارمحال و بختیاری در این نشست به‌شمار می‌رود.معاون وزیر صمت به منظور بازدید و بررسی واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری به مدت ۲ روز به این استان سفر کرده است.