امیرعبداللهیان: باید اقدامات بازدارنده و تدابیر تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی اعمال شود
امیرعبداللهیان: باید اقدامات بازدارنده و تدابیر تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی اعمال شود
وزیر امور خارجه نوشت: امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است که عناصر تحقق بخش نسل‌زدایی و کشتار جمعی در حال اِعمال توسط رژیم صهیونیستی در غزه مورد توجه مجامع بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری و کیفری قرار گیرد و اقدامات بازدارنده و تدابیر تنبیهی موثر در این زمینه انجام شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز جهانی قدس در یادداشتی به تشریح جنایات رژیم صهیونیستی و لزوم اقدامات بازدارنده از سوی نهادهای بین‌المللی و همچنین گسیل کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی کشورهای اسلامی به مردم غزه پرداخت.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس می رویم که بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل‌کُشی‌های تاریخ است.

فاجعه عمیق انسانی که طی ۶ ماه اخیر علیه فلسطینیان، به ویژه ساکنین غزه، شکل گرفته است، جلوه تأسف‌بار و غم‌انگیز دیگری از تضییع تاریخی حقوق ملت مظلوم و مقاوم فلسطین، نقض قوانین و مقررات بین‌المللی در گستره جغرافیایی سرزمین اشغال شده یک ملت و اِعمال صریح زور و انواع جنایات شناخته شده بین‌المللی علیه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط رژیم موقت و نامشروع اسراییل است.

بی‌شک می‌توان جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایات ترکیبی علیه بشریت، نسل‌کُشی، آپارتاید و پاکسازی قومی دانست.

امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است که عناصر تحقق بخش نسل‌زدایی و کشتار جمعی در حال اِعمال توسط رژیم صهیونیستی در غزه مورد توجه مجامع بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری و کیفری قرار گیرد و اقدامات بازدارنده و تدابیر تنبیهی موثر در این زمینه انجام شود.

جای بسی تأسف است که به رغم گذشت حدود ۶ ماه از حملات ددمنشانه‌ی رژیم غاصب صهیونیستی علیه نوار غزه، شاهد یک بی‌عملی مزمن از سوی جامعه بین‌المللی به خصوص سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان که وظیفه اصلی آن تامین صلح و امنیت بین‌المللی است، هستیم.

کاملاً روشن است که آمریکا یک طرف اصلی در استمرار جنگ و عدم پایان‌بخشی به آن بوده است!

امیدواریم در طول ایام باقیمانده از ماه مبارک رمضان، با همت کشورهای اسلامی و مسؤلیت پذیری عملی جامعه جهانی، نسبت به گسیل کمک‌های انسان‌دوستانه و نجات مردم مظلوم غزه از قحطی اقدام جدی انجام شود.