نسبت به سیاه‌نمایی برخی سریال‌های نمایش خانگی انتقاد داریم
نسبت به سیاه‌نمایی برخی سریال‌های نمایش خانگی انتقاد داریم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما منتقد نمایشی هستیم که امروز از چهره خانواده و روابط خانوادگی و خشونت و سیاه‌نمایی در برخی سریال‌های نمایش خانگی می‌بینیم. در حوزه نظارت انتقاداتی داریم و ایراد ما محتوایی است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر این مطلب، گفت: بارها اشاره کردم که سیاست دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به موضوع شبکه نمایش خانگی چیست. ما به عنوان یک فرصت فرهنگی به نمایش خانگی نگاه می کنیم. امروز این مجموعه رشد پیدا کرده و سهم مهمی را در فرهنگ و هنر کشور دارد و این جای تقدیر دارد.

اسماعیلی با تاکید بر این که در حوزه نظارت ما انتقاداتی را داریم تصریح کرد: باید با یک تعامل خوب بین مجموعه جریان شبکه نمایش خانگی و متولیانش مشکلات حل شود. در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای درباره نمایش خانگی داشتیم. کمیته ای برای تعیین مرزهای نظارتی بین مجموعه هایی که دخیل هستند، تشکیل شده است. در قانون موضوع نظارت بر سریال ها را سازمان صداوسیما بر عهده دارد. ما هم نمایندگانی در این رابطه داریم. در بحث فیلم های سینمایی نظارت بر عهده وزارت فرهنگ است.

وی افزود: فیلم های سینمایی در شبکه نمایش خانگی به وفور نمایش داده می‌شود. تا امروز این موضوع یک ساز و کار نظارتی روشنی نداشت. با این مصوبه ساز و کار دارد تعبیه می شود. این بخش با سامانه بسیار خوبی تحت نظارت سازمان سینمایی در می‌آید. بخش سریال‌ها هم بر مبنای توافق دارد انجام می شود.

وزیر فرهنگ با بیان این که ما به نمایش خانگی نگاه فرصت محور داریم تاکید کرد: از حوزه نمایش خانگی حمایت کردیم؛ اما انتقادات ما محتوایی است که بخشی از آن در فیلم های سینمایی و بخشی در سریال‌هاست. امیدواریم با نظارتی که اتفاق می افتد این مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: ما منتقد نمایشی هستیم که امروز از چهره خانواده و روابط خانوادگی و خشونت و سیاهنمایی در برخی سریال‌ها می‌بینیم. ایراد ما محتوایی است. به اصل نمایش خانگی به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم.

توضیح وزیر فرهنگ درباره توقف پروازهای عمره

وزیر فرهنگ در پاسخ به پرسشی درباره لغو عملیات پرواز حج عمره مفرده گفت: یک مساله ای بین سازمان هواپیمایی کشور ایران و عربستان پیش آمده است. دیشب رییس سازمان حج این خبر را به من داد. امروز وزیر راه در سفر ترکیه بودند و امکان مذاکره در دولت را نداشتیم. پیگیری می کنیم که حل شود. مساله یک اختلاف فنی بین دو سازمان شرکت هواپیمایی است.