اتحادیه اروپا آمادگی خود برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد
اتحادیه اروپا آمادگی خود برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد
در دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه کشورمان، اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود برای پیگیری مجدانه گفتگوها و رایزنی‌های لازم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مهر، در حاشیه برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیأت همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات طرفین به مرور آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مشورت در خصوص تحولات بین المللی و منطقه‌ای پرداختند. همچنین با بررسی آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، گام‌های پیشنهادی و جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرف اروپایی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر از جمله در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، در جریان همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین ارزیابی طرف ایرانی از گفتگوهای سیاسی با سه کشور اروپایی قرار گرفت.

در این نشست بر اهمیت ادامه گفتگوها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجام تاکید گردید. اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود برای پیگیری مجدانه گفتگوها و رایزنی‌های لازم را اعلام کرد.

طرفین ابراز علاقمندی نمودند تا بر اساس یک چارچوب مورد توافق گام‌های اجرایی را برداشته و زمینه تفاهم هر چه بیشتر را فراهم سازند.