۴۲۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۱ ماه امسال وصول شد
۴۲۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۱ ماه امسال وصول شد
رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی از وصول ۴۲۸ هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان مالیات از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: ۱۰۳ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده در قانون بودجه امسال محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین مجتبی امیری در گفت‌وگو با  ایرنا اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۴ درصدی و نسبت به رقم پیش‌بینی شده قانون مصوب بودجه امسال، ۱۰۳ درصد تحقق را داشته است.

وی افزود: بیش از ۲۶۶ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی‌های مالیاتی از بخش مالیات‌های مستقیم است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری ادامه داد: مالیات‌های مستقیم شامل مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمدها و مالیات بر ثروت است که در این بخش نسبت به قانون بودجه رشد ۱۱۹ درصدی رقم خورده است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه ۴۸ درصد وصول مالیات در بخش کالاها و خدمات رشد یافته است گفت: ۱۶۲ هزار میلیارد تومان مالیات در این بخش وصول شده است.

وی خاطرنشان کرد: درآمدهای سازمان مالیاتی در دولت سیزدهم رشد قابل‌توجهی داشته است که این امر حاکی از هوشمند سازی نظام مالیاتی است.