نظام سلطه تلاش می‌کند با امپراطوری رسانه‌ای در ادارک ملت‌ها تغییر ایجاد کند
نظام سلطه تلاش می‌کند با امپراطوری رسانه‌ای در ادارک ملت‌ها تغییر ایجاد کند
رئیس جمهور ضمن ادای احترام به قهرمانان بزرگ آمریکای لاتین و مردم نیکاراگوئه، مجلس ملی این کشور را خانه مردم نیکاراگوئه توصیف و تصریح کرد: مجالس در کشورهای مستقل که مبتنی بر رای واقعی مردم هستند، جلوه تحقق مردم‌سالاری و اراده ملت‌ها محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه به وقت محلی، در دومین روز از سفر به ماناگوآ، در مجلس ملی نیکاراگوئه حضور یافت و با اشاره به تاریخ مشترک ملت ایران و نیکاراگوئه در انقلاب، مقاومت و مبارزه با دشمنان آزادی، تاکید کرد: تجربه تاریخی مشترک ما ایستادگی بر رأی مردم، مقابله با توطئه دشمنان و تلاش برای تحقق مردم سالاری است.

وی ضمن ادای احترام به قهرمانان بزرگ آمریکای لاتین و مردم نیکاراگوئه، مجلس ملی این کشور را خانه مردم نیکاراگوئه توصیف و تصریح کرد: مجالس در کشورهای مستقل که مبتنی بر رای واقعی مردم هستند، جلوه تحقق مردم‌سالاری و اراده ملت‌ها محسوب می‌شوند.

رئیس جمهور با اشاره به جنگ اراده‌ها میان نظام سلطه و ملت‌ها خاطرنشان کرد: سلطه‌گران می‌خواهند با منفعت‌طلبی و خودخواهی، اراده خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند و لذا باید پرسید که چرا مدعیان دروغین حقوق بشر، آزادی و دموکراسی مثل آمریکا و برخی کشورهای غربی رأی واقعی ملت‌ها، از جمله در فلسطین، ‌لبنان، ‌افغانستان، ‌عراق، سوریه و آمریکای لاتین را برنمی‌تابند؟

رئیسی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حل مساله فلسطین را در گرو مراجعه به رأی مردم این کشور دانست و تاکید کرد: ۷۰ سال است که بر مردم فلسطین ظلم کرده و اجازه نداده‌اند دموکراسی در این کشور اجرایی شود.

وی «اشغال نظامی، کودتا و تحریم» را حربه نظام سلطه علیه ملت‌های مستقل توصیف کرد و گفت: آمریکا و کشورهای غربی در حرف، مدعی مبارزه با تروریسم هستند، اما در عمل همانطور که در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعتراف کردند گروه تروریستی داعش را ایجاد و حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است، از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان ‌قهرمان مبارزه با ترروریسم سخن گفت و خاطرنشان کرد: مردم دنیا ادعای دروغین آمریکا در مبارزه با تروریسم را باور نمی‌کنند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش ارتباط دائمی کشورهای مستقل با یکدیگر را عاملی برای مصونیت در مقابل نظام سلطه دانست و گفت: نظم کنونی جهان در حال تغییر است و شاخص‌ها نشان می‌دهد که قدرت سلطه‌گران و آمریکا رو به افول بوده و اراده ملت‌ها در آمریکای لاتین و غرب آسیا در حال برآمدن است.

وی با بیان اینکه امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه به دنبال تغییر در ادارک ملت‌ها است، بر ضرورت آگاهی‌بخشی در جهت مبارزه با فضاسازی‌های دشمنان تاکید کرد و گفت: امپریالیسم به دنبال نفوذ میان قشرهای اثر گذار ملت‌هاست و وظیفه نخبگان جوامع آزاده جلوگیری از این اعمال نفوذ است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران اسلامی بر خلاف خواست نظام سلطه یک کشور پیشرفته و فناور است، گفت: ملت ایران از تهدیدها و تحریم‌ها فرصت ساخت و به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافت.

رئیسی با تاکید بر اینکه دشمن هرگز تصور نمی‌کرد ملت ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای گسترده به چنین پیشرفت‌هایی برسد، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته در ایران توطئه و فتنه سلطه‌گران برای متوقف کردن پیشرفت‌های ملت ایران بود، اما دشمنان در محاسبات خود اشتباه کردند، زیرا بر خلاف باور آنها نهال انقلاب اسلامی ایران به چنان درخت تنومندی تبدیل شده است که با این تکانه‌ها هرگز آسیب نخواهد دید.

وی با تاکید بر سیاست توسعه روابط با کشورهای مستقل اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه مناسبات میان کشورهای آمریکای لاتین به‌خصوص نیکاراگوئه و ایران وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار قرار دادن تجربیات و ظرفیت‌های خود با نیکاراگوئه آمادگی کامل دارد.

پیش از سخنان سید ابراهیم رئیسی، رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه نیز با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه «در کشورهای انقلابی مجلس‌ها به درستی نیازهای مردم را نمایندگی می‌کنند»، تاکید کرد: این مهم در انقلاب و کشورهای ما مصداق روشنی دارد.

آقای «گوستاوو پوراس» همزمانی پیروزی انقلاب نیکاراگوئه و انقلاب اسلامی ایران را نقطه آغاز اتحاد دو کشور دانست و تلاش برای بهبود رفاه مردم، تحقق آزادی، ‌استقلال، عدالت و دفاع در برابر امپرالیسم ایالات متحده را از جمله اهداف مشترک انقلاب ایران و نیکاراگوئه توصیف کرد.