بیانیه رسمی وزارت کشور درباره وقایع اخیرِ مدارس
بیانیه رسمی وزارت کشور درباره وقایع اخیرِ مدارس
بیانیه شماره ۲ وزارت کشور درباره نتایج اولیه تحقیقات از مسایل پیش آمده در برخی از مدارس کشور، شامگاه دوشنبه منتشر شد.

بیانیه شماره ۲ وزارت کشور درباره نتایج اولیه تحقیقات از مسایل پیش آمده در برخی از مدارس کشور، شامگاه دوشنبه منتشر شد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیرو نخستین بیانیه وزارت کشور در پیگیری التهابات ایجاد شده در برخی از مدارس و بروز ناراحتی برای تعدادی از دانش‌آموزان عزیز و در تعقیب مجدانه این مساله مهم و با فعالیت  شبانه‌روزی وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، نهادها و دستگاه‌های اطلاعاتی، قضایی و امنیتی، نتایج حاصله زیر به اختصار به سمع و نظر مردم شریف ایران می‌رسد:

۱.بنا بر گزارش های واصله تاکنون در ۲۵۰ کلاس از مدارس سراسر کشور، تعداد محدودی از دانش آموزان ابراز احساس عوارض و ناراحتی کرده‌اند.

۲.براساس بررسی نمونه‌های مشکوک در معتبرترین آزمایشگا‌ه های کشور و جمع‌بندی نتایج حاصله در کمیته علمی وزارت بهداشت که از متخصصین ارشد حوزه های مختلف درمانی و بهداشتی تشکیل شده است و همچنین سازمان پدافند غیرعامل و…  خوشبختانه تا این لحظه وجود مواد سمی و خطرناک در هیچ‌یک از دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به مراکز درمانی یافت نشده است.

۳.در آزمایش‌های انجام شده درکمتر از پنج درصد مراجعین مواد محرکی یافت شده که منجر به بدحالی دانش‌آموزان و بروز علائمی شده است که خوشبختانه هیچ‌کدام منجر به مخاطرات و عوارض پایدار برای فرزندان‌مان نشده است، این می تواند یک اقدام عامدانه و جنایتکارانه باشد و تحقیقات در این زمینه توسط دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی ادامه دارد.

۴.در نشست مشترک کمیته علمی وزارت بهداشت ودرمان، بنا به اطلاعات ارائه شده استانداران مرتبط با موضوع و سایر بخش‌های مربوطه، معلوم شد که بیش از ۹۰ درصد ابراز ناراحتی دانش‌آموزان ناشی از اضطراب و نگرانی‌های ایجاد شده در فضای کلاس و مدرسه بوده است.

۵ .برابر بررسی های به عمل آمده بخشی از مواردی که منجر به ایجاد التهاب در برخی از مدارس شده است، ناشی از اقدامات ماجراجویانه است که مسئله مورد رسیدگی قرار گرفته است.

۶.تعدادی از عناصر مخل روان و سلامت جامعه، که با نشر اکاذیب و تشویش اذهان در کنار هیاهوی کور بیگانگان در ایجاد جو ملتهب و اضطراب تلاش داشته‌اند، توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند که رسیدگی فوری و قاطع مورد انتظار است.

۷.از اولیاء و والدین محترم دانش‌آموزان در سراسر کشور که تاکنون با خویشتن‌داری و همراهی خود، مانع از اخلال در امر آموزش فرزندان شده‌اند، خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان موارد را به سرعت به دستگا‌ه‌های مسوول گزارش کنند.