پول افزایش حقوق بازنشستگان تامین شد
پول افزایش حقوق بازنشستگان تامین شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاحاتی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انجام داده است منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد در سال آیند اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم زارع در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: لایحه اصلاحی کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پس از اعلام وصول جهت رسیدگی به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد بلافاصله در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و در جلسه مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۲ با حضور رئیس و معاونین سازمان برنامه و بودجه پس از بحث و بررسی با اکثریت آرا به تصویب کمیسیون رسید. در اجرای بند «الف» ماده ۱۸۲ آیین‌نامه اکنون تقدیم صحن مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از رد کلیات لایحه بودجه اصلاحاتی توسط دولت انجام شد و سپس لایحه جاری در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت نقاط ضعف و نقاط قوت احصا شد. در تبصره دو بند «ب» منابع صندوق کارآفرینی امید با منابع بودجه عمومی برای ایجاد اشتغال پایدار تلفیق شده است که این امر به حمایت فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور کمک می‌کند. مهم‌ترین اصلاحی که دولت در لایحه بودجه اعمال کرده است در دست متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت منبع پایداری را برای آن در نظر گرفته است. نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده هفت قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد در سال آینده افزایش می‌یابد و منابع حاصل صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از منابع حاصله از این محل صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری و والدین شهدا خواهد شد این منابع، منابع پایداری است و اگر این اعتبار از جای دیگر تامین می‌شد ناپایدار بود.