واگذاری صفر تا صد بازار کالاهای اساسی به اتاق اصناف
واگذاری صفر تا صد بازار کالاهای اساسی به اتاق اصناف
رئیس اتاق اصناف و وزیر جهاد کشاورزی امروز تفاهمنامه برای نظارت بر اصناف و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی در سطح خرده‌فروشی به امضا رساندند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین،  محمدعلی نیکبخت در نشست هم اندیشی با روسای اتاق های اصناف مراکز استانها، گفت: معیشت و سفره مردم جزو الویت های وزارت جهاد کشاورزی است و امنیت غذایی ۸۵ میلیون ایرانی از راه تولید داخل میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این بخش، نه تنها علاقمند به تامین غذا بر اساس واردات نیست بلکه معتقد است؛ نیاز داخل از تولید داخل تامین شود، بنا بر این اصل از تولیدکنندگان در همه صنوف با جدیت حمایت می‌کنیم.

نیکبخت رسیدن به اهداف امنیت غذایی را نیازمند کمک فرابخشی دانست و گفت: وزارت جهادکشاورزی به تنهایی توان پیشبرد این برنامه راهبردی را ندارد. در صورت همکاری دولت و بخش خصوصی شاهد پایداری در تامین بازار خواهیم بود.

وی با مهم دانستن نقش اصناف در نظام توزیع کالا تاکید کرد: هیچ قدرتی در تنطیم بازار و رساندن کالا به مصرف کننده نهایی به اندازه اصناف تاثیرگذار نیست.

امروز دغدغه وزارت کوتاه کردن دست دلالان و کم کردن از تحمیل هزینه سوداگری بر قیمت تمام شده محصول است و اصناف بازوی توانمند حذف واسطه‌گری از بازار است.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: تشکل های تامینی و توزیعی به اندازه تشکل های تولیدی دارای اهمیت هستند و با توجه به سوداگری موجود در بازار و ناراضی بودن تولیدکننده و مصرف کننده، شبکه مویرگی اصناف قادر به نظام‌مند ساختن مسیر رسیدن کالا از تولید به مصرف باشد.

نیکبخت در ادامه افزود: با ظرفیت و امکانات موجود میتوان صنعت مرغ را با وجود وابستگی نهاده به خارج از کشور، متعادل کرده و تولید را رونق داد که برای این منظور برنامه ریزی شده است و پس از تامین نیاز داخل و اطمینان بخشی بازار، زنجیره ها به سمت صادرات حرکت کنند.

وزیر جهادکشاورزی هم‌چنین گفت: در گوشت قرمز با توجه به کمبود آن از گذشته در کشور، به سمت تولید داخل در حال حرکت هستیم و به دلیل زمان‌بر بودن تامین نهاده و سرمایه‌گذاری بیشتر با واحدهای تولیدی دام سبک و سنگین قرارداد تولید بسته می‌شود و این به معنی حمایت از تولیدکننده است.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری یکپارچه سازی تیم های بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف ایران منعقد شد.

واگذاری صفر تا صد بازار کالاهای اساسی به اتاق اصناف

محمد علی نیکبخت در حاشیه نشست هم اندیشی با اتاق اصناف کشاورزی ایران و امضای تفاهم نامه یکپارچه سازی تیم های بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز ضمن تعیین نقاط مشترک همکاری، تفاهم نامه‌ای با اتاق اصناف کشاورزی ایران به امضا رسید.

وی افزود: مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی شرایط تامین کالا را برای اتاق اصناف و اتحادیه های زیر مجموعه آن در سراسر کشور فراهم کند و در مقابل این اتاق با شبکه توانمند توزیع، کالا را به دست مصرف‌کننده نهایی برساند.

نیکبخت تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون اتاق اصناف همراه با نظام و دولت بوده و امروز هم پا به پای وزارت جهادکشاورزی حرکت می‌کند.