سال ۱۴۰۱ را بدون قطع گاز و اعمال خاموشی پشت سرگذاشتیم
سال ۱۴۰۱ را بدون قطع گاز و اعمال خاموشی پشت سرگذاشتیم
وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت موفق شد دوره سرد و طولانی سال ۱۴۰۱ را بدون قطع گاز خانگی و اعمال خاموشی برق به جهت تامین سوخت مناسب برای نیروگاه‌ها پشت سر بگذارد گفت: در سفرهای نوروزی هیچ جایگاه سوختی با کمبود بنزین مواجه نشد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون انرژی در مورد بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی در دستور کار قرارگرفت و جواد اوجی در این باره گفت: به رغم عدم سرمایه‌گذاری کافی در دوره‌های گذشته برای توسعه صنعت نفت و گاز و ناترازی تولید و مصرف گاز، با توکل به خداوند متعال توانستیم دوره سرد و طولانی سال ۱۴۰۱ را بدون قطع گاز خانگی و بدون اعمال خاموشی برق به جهت تامین سوخت مناسب برای نیروگاه‌ها پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت افزود: به دلیل افزایش قابل توجه مصرف بنزین در کشور که موجب ناترازی در این بخش شده بود،موفق شدیم بنزین مورد نیاز مردم را در ایام پایانی سال گذشته و با وجود افزایش بی سابقه سفرهای بین شهری در ایام تعطیلات نوروزی تامین کنیم. در حالی که در بعضی از روزها مصرف بنزین به بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر در روز می‌رسید ولی هیچ جایگاه سوخت با کمبود سوخت مواجه نشد.

وی با اشاره جنگ ترکیبی دشمن و عوامل استکبار در ماه های گذشته برای ایجاد چالش در تامین گاز و بنزین در جهت گسترش نارضایتی عمومی، یادآورشد: به لطف پروردگار و همت همکاران پرتلاشم در صنعت نفت این ترفند دشمنان خنثی شد.

اوجی ادامه داد: در بند میم تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت مکلف به اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی شده است. همچنین در بند (ک) تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز مقرر شده است که تعرفه‌های بخش خانگی را اصلاح نماید.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: طبق این گزارش وزارت نفت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قبل از موعد مقرر در قانون، پیش نویس آیین نامه اجرایی بندهای مذکور را به دفتر هیئت محترم دولت ارسال نمود. دولت پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی با توجه به مصلحت های اجتماعی و اقتصادی کشور، نهایتاً در ۱۶ آذر ۱۴۰۱ آیین نامه مذکور را مصوب و ابلاغ کرد.

وزیر نفت توضیح داد: در جدول پیوسته آیین نامه مذکور تعرفه بخش خانگی در ۱۲ پله مصرف و در ۵ اقلیم آب و هوایی تعیین و ابلاغ شده است.در همین راستا شرکت ملی گاز، ضمن اطلاع رسانی پیامکی به مشترکین پرمصرف، از ظرفیت سایر رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، فضای مجازی و جراید جهت آگاهی مشترکین استفاده نمود.