گوترش: حمله حماس در بستر ۵۶ سال اشغال خفه‌کننده رخ داد
گوترش: حمله حماس در بستر ۵۶ سال اشغال خفه‌کننده رخ داد
دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی تاکید کرد که حمله حماس در بستر ۵۶ سال اشغال خفه‌کننده رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آنتونیو گوترش ، دبیر کل سازمان ملل خاطر نشان کرد: حملات حماس در خلأ اتفاق نیفتاده‌ است و فلسطینی‌ها ۵۶ سال تحت اشغالگری خفه‌کننده بوده‌اند.

گوترش گفت که حملات ۷ اکتبر به “اسرائیل” به هیچ وجه کشتارهای جمعی این رژیم در غزه را توجیه نمی‌کند.

وی افزود: هیچ چیز قتل و کشتار غیرنظامیان و ربودن آن‌ها یا حملات موشکی به اهداف غیرنظامی را توجیه نمی‌کند.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: سوخت ارسالی به غزه چند روز دیگر به اتمام می‌رسد و این به فاجعه‌ای انسانی در این منطقه منجر خواهد شد.

آنتونیو گوترش اظهار داشت که کمک‌های بشردوستانه باید بدون هرگونه محدودیت و قید و شرطی وارد غزه شود.

وی گفت: هیچ طرفی در یک نزاع مسلحانه فراتر از قانون انسانی بین‌المللی نیست.

گوترش تصریح کرد که ساکنان غزه نیازمند ارسال مداوم کمک‌های بشردوستانه متناسب با نیازهای ضروری‌شان هستند.

لازم به ذکر است که این اظهارات دبیرکل سازمان ملل واکنش تندی از سوی صهیونیست ها در پی داشته است.

بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیسستی و رهبر حزب اردوگاه “ملی” واکنش بسیار تندی به اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که گفته حملات حماس بی‌دلیل انجام نگرفته، داشته است.

روزنامه عبری زبان “یسرائیل هیوم” اعلام کرد که بنی گانتز در واکنش به اظهارات گوترش تاکید کرد: روزگاری که دبیرکل سازمان ملل از تروریسم حمایت کند، برای همه دنیا روزگاری سیاه و تاریک خواهد بود و هیچ توجیهی برای کشتار غیرنظامیان وجود ندارد و کسی که در طرف درست تاریخ قرار نگیرد، مجازات خواهد شد و کسی که تروریسم را توجیه کند، شایسته نیست که به اسم جهانیان سخن بگوید.

شبکه عبری زبان کان نیز اعلام کرد که ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پی اظهارات اخیر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نشست خود با او را لغو کرده است.

گلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هم در واکنش به اظهارات آنتونیو گوترش در رابطه با جنگ غزه و بیان اینکه “مهم است درک کرد که حمله حماس بی‌دلیل نبوده است” گفت که او شایستگی رهبری سازمان ملل را ندارد و باید فورا استعفا دهد.