شناسایی ۲۰۲۰ محله آسیب‌پذیر در کشور
شناسایی ۲۰۲۰ محله آسیب‌پذیر در کشور
جانشین وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰ محله آسیب پذیر در کشور شناسایی شده است، گفت: خدمات اولیه به ساکنان این محلات ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مهر، علی آقامحمدی در مراسم افتتاح نمایشگاه میز خدمت «حرکت مبارک» محلات کم‌برخوردار تبریز افزود: ساکنان این مناطق به نیازهای اولیه و ابتدایی مانند سرپناه، غذا، پوشاک، شغل و تحصیلات نیاز دارند و بر اساس قانون اساسی این موراد جزو حقوق ملت‌ها به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه در این محلات باید بر اساس برنامه ریزی انجام شده به کسانی که به هر یک از این خدمات نیاز دارند، خدمات مورد نیاز ارائه شود، اظهار کرد: در آذربایجان شرقی و تبریز ثبت نام نسبت به مسکن شروع شده و در ۲ محله در تبریز و سه محله در شهرستان‌ها بیش از ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و در آنها باید تعاونی مصرف مسکن تشکیل شود.

رئیس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار با اشاره به اینکه استانداری باید کمیته‌ای را در این خصوص تشکیل دهد، گفت: نحوه تشکیل و اساسنامه تعاونی‌ها مشخص شده تا پس از تشکیل تعاونی‌ها، ساخت و ساز شروع شود.

آقامحمدی، با تاکید بر اینکه ثبت نام در بقیه محلات نیز باید ادامه یابد، ادامه داد: در تعدادی از محلات ثبت نام شده ولی تعداد آنها به ۱۰۰ نفر نرسیده و وقتی تعداد آنها به ۱۰۰ نفر رسید، قابلیت تشکیل تعاونی را پیدا می‌کند.

وی با اشاره به امضای توافق نامه با وزارت مسکن، بانک مسکن و اتاق تعاون برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق کم برخوردار، یادآور شد: آذربایجان شرقی هرچقدر می‌تواند باید نسبت به جذب سهیمه این تعداد واحد مسکونی برای ساخت و ساز در محلات ۱۰۱ گانه کم برخوردار اقدام کند.

رئیس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار گفت: افرادی که در محلات کم برخوردار سند غیررسمی دارند، می‌توانند در سامانه بازآفرینی شهری ثبت نام کنند و دولت با دریافت هزینه به صورت قسطی یا به نرخ کارشناسی برای آنها سند صادر می‌کند تا آنها بتوانند اقدام به ساخت و ساز کنند.

آقامحمدی، طرح بیمه سلامت و پزشک خانواده را از دیگر خدمات ارائه شده برای مردم مناطق کم برخوردار اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام مسؤولان استانی کسی فاقد بیمه سلامت نبوده مگر اینکه از این طرح مطلع نباشد و برای این افراد هر موقع مراجعه کنند بیمه سلامت صادر می‌شود و باید با برنامه ریزی های لازم پزشک خانواده برای همه تعلق گیرد.

وی ثبت نام در کلاس‌های آزمون سراسری زیر نظر دبیرستان البرز تهران را از دیگر خدمات ارائه شده به دانش اموزان دور دوم دبیرستان‌های این مناطق اعلام و اظهار کرد: این دانش آموزان می‌توانند از طریق سامانه این دبیرستان به صورت رایگان در این کلاس‌ها ثبت نام کنند برای آنها ۱۰ آزمون در طول تحصیل برگزار می‌شود.

رئیس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار با اشاره به برگزاری فوتبال خیابانی در محلات کم برخوردار از تیر امسال، گفت: قهرمان و نایب قهرمان محله در بازی‌های منطقه سپس شهرستان و استان شرکت می‌کند و با راهیابی به مسابقات سراسری جایزه بزرگ این مسابقات را کسب می‌کند.

آقامحمدی، نوجوان و جوانان ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال می‌توانند در سامانه فوتبال محلات ثبت نام کنند، ادامه داد: فدراسیون فوتبال نیز افرادی را برای شناسایی استعدادهای فوتبال محلات مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه تمام کوچه‌های محلات باید شهردار داشته باشد، ادامه داد: جوانان زیر ۳۰ سال می‌توانند شهردار محلات شوند و برای آنان دوره آموزش مدیریت صنعتی برگزار و مدرک رسمی به آنان اعطا می‌شود.