اشتغالزایی بیش از ۴۲ هزار زندانی در زندان های کشور
اشتغالزایی بیش از ۴۲ هزار زندانی در زندان های کشور
مدیرکل برنامه ریزی، اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور از اشتغالزایی ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر زندانی در زندان های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، پژمان پروین سه شنبه در همایش خیرین اشتغال زندانیان که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: باید کاری کنیم که یک زندانی از داخل زندان منبع درآمد داشته باشد تا به خانواده اش آسیبی وارد نشود به همین دلیل اشتغالزایی زندانیان موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: در دی ماه سال جاری، حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ زندانی در سطح زندان های کشور صاحب شغل مولد شدند و ماهیانه مثل کارمندان، حقوق دریافت می کنند.

مدیرکل برنامه ریزی، اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور گفت: در همین بازه زمانی حدود ۷۵۰ میلیارد ریال به زندانی های کشور دستمزد پرداخت شد که میانگین پرداختی به زندانی های کشور ۱۷ میلیون ریال است در حالی که میانگین دستمزد به زندانیان خوزستانی ۲۴ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: برای اولین بار المپیاد مهارت را در بین زندانیان کشور اجرا و بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جایزه دادیم.

پروین گفت: سرانه فضای کارگاهی در زندان های کشور کمتر از یک متر است در حالی که سرانه فضای کارگاهی در استان خوزستان حدود ۴۰ سانتی متر است. ما باید فضای کارگاهی در زندان ها را توسعه دهیم زیرا وضع موجود کفاف نمی کند.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان، دانش بنیان ها و مددجویان آزاد شده پرداخت کردیم و اکنون مشغول کار هستند. به ازای هر زندانی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کردیم.

مدیرکل برنامه ریزی، اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور گفت: سهم استان خوزستان از این تسهیلات ۲۱۰ میلیارد ریال بود که ۱۰۰ میلیارد ریال آن جذب شد همچنین می توانیم تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر به مددجویان استان تسهیلات پرداخت کنیم.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال، ۶ هزار و ۶۰۰ نفر از زندانی های کشور آزمون مهارت دادند که به طور میانگین برای هر زندانی ۱۰۷ ساعت دوره آموزشی اجرا شد.