۹۱ درصد دستگاه های دولتی به پنجره واحد دولت متصل شدند
۹۱ درصد دستگاه های دولتی به پنجره واحد دولت متصل شدند
معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تا کنون ۹۱ درصد از دستگاه های دولتی کشور به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت متصل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، محمد خوانساری روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان های فناوری اطلاعات ایران و منطقه آزاد کیش اظهار کرد: هم اکنون دستگاه های متصل به این پنجره حدود ۳۰ از کل خدمات خود را به صورت هوشمند به جامعه هدف خود ارایه می کنند.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و برنامه های دولت سیزدهم تا پایان سال آتی زیرساخت ارایه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه های دولتی در دستور کار است یادآور شد: هم اکنون سازمان منطقه آزاد کیش نیز به عنوان یکی از مناطق آزاد پیشرو به این پنجره متصل شده است.

وی افزود: با توجه به زیرساخت های فراهم شده دولت الکترونیک در کیش، در نظر داریم این جزیره به عنوان یکی از محل های آزمونه طرح های هوشمندسازی کشور باشد.

خوانساری در خصوص تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان های فناوری اطلاعات ایران و منطقه آزاد کیش نیز گفت: استفاده از فناوری‌های نو در حوزه خدمات به مردم، توسعه فعالیت های هوشمند مد نظر دولت الکترونیک به صورت الگو و ارتقای شفافیت خدماتی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش هم در این جلسه گفت: به منظور تحقق اهداف دولت سیزدهم از در زمینه دولت الکترونیک در این جزیره نقشه راه شهر هوشمند تصویب شده و با همکاری های سازمان ها و نهادهای بالا دستی فعالیت های مختلفی انجام می شود.

سعید پورزادی یادآور شد: تاکنون در این جزیره هوشمند سازی در بسیاری از خدمات زیرساختی از جمله آب و برق انجام شده است و در ادامه راه اندازی سامانه حمل و نقل عمومی گردشگری کیش به صورت هوشمند در دست اقدام است.

وی افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۲ نیز توسعه خدمات هوشمند به گردشگران در دستور کار بوده به گونه ای که نصب دوربین‌های پایش سرعت و پلاک خوان برای کنترل ترافیک و پایش تصویری رفت و آمد از جمله این برنامه ها است.