اشتغال ۴۱۲ هزار نفر از طریق کمیته امداد/ مستمری مددجویان با اشتغال قطع نمی‌شود
اشتغال ۴۱۲ هزار نفر از طریق کمیته امداد/ مستمری مددجویان با اشتغال قطع نمی‌شود
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۴۱۲ هزار و ۷۷۶ نفر مددجو و همچنین متقاضیان اشتغال خارج از کمیته امداد سال گذشته با مشوق‌ها و بسته‌های تسهیلاتی مشغول به کار شدند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین مرتضی فیروزآبادی در مصاحبه با ایرنا اظهارداشت: تعهد اشتغال کمیته امداد در سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر بود که توانستیم تحقق ۸۳ درصدی را داشته باشیم.

وی همچنین میزان تسهیلات اعطا شده را حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سهم بیشتر این مشاغل مربوط به توسعه کارگاهی، مشاغل خانگی و حوزه خدماتی بود.

 

بانک‌ها همچنان مانع بزرگ

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام به عدم تحقق ۱۰۰ درصدی حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: باید بگوییم همچنان وقفه در بانک ها بزرگ ترین مانع تحقق تعهدات اشتغال است.
فیروزآبادی با تاکید بر اینکه طولانی شدن فرایند بانکی و معطلی متقاضیان در نوبت دریافت وام و همچنین موضوع ضمانت موانع اصلی هستند، افزود: سال گذشته سهم تسهیلات اشتغال ۲۵ هزار میلیارد تومان بود که تنها ۸۵ درصد آن تحقق یافت.

البته به گفته او، این میزان از اشتغال بیش از ظرفیت کمیته امداد بود زیرا حدود ۵۰ درصدی اشتغال ایجاد شده مربوط به افراد غیرمددجو بوده است.

 

فرصت سه ساله مددجویان در طرح اشتغال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام در پاسخ به اینکه یکی از دغدغه های اصلی مددجویان در طرح توانمندسازی و اشتغال قطع شدن مستمری آنان است، تاکید کرد: این مسئله صحت نداشته و کمیته امداد هیچگاه تصمیمی بر رهاسازی مددجویان با اعطای تسهیلات نداشته و ندارد.

فیروزآبادی گفت: تمامی افراد مددجو که متقاضی تسهیلات اشتغال هستند، تا سه سال مستمری خود را بدون تغییر دریافت خواهند کرد و پس از سه سال در صورت محرز شدن خودکفایی مستمری آنان قطع خواهد و اگر این مسئله محرز نشود، همچنان پرداخت مستمری ادامه خواهد داشت.