فرهنگ را نمی‌توان تحریم کرد/ ادامه تحریم‌ها نشانه زوال ناتوی فرهنگی است
فرهنگ را نمی‌توان تحریم کرد/ ادامه تحریم‌ها نشانه زوال ناتوی فرهنگی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مدعیان آزادی فراموش کرده‌اند که فرهنگ را نمی‌توان ⁧تحریم⁩ کرد، گفت: ادامه تحریم‌ها فقط نشانه شکست تحریم‌های قبلی و زوال ⁧ناتوی فرهنگی⁩ است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید ضد مقامات فرهنگی، انتظامی و قضایی کشور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی نوشت: واکنش وزیر فرهنگ به تحریم در یک دهه گذشته، بسیاری از کانون‌های مولد فرهنگی و فکری ما رسما تحت تحریم‌های غرب قرار گرفته‌اند، اما مدعیان آزادی فراموش کرده‌اند که فرهنگ را نمی‌توان ⁧تحریم⁩ کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ادامه تحریم خدمتگزاران فرهنگی مردم نیز توسط انگلیس، آمریکا و…فقط نشانه شکست تحریم‌های قبلی و زوال ⁧ناتوی فرهنگی⁩ است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه طی بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای حقوق بشری اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را در هماهنگی با سایر متحدانش، علیه ایران وضع کرده است. در این بیانیه با اشاره به سالگرد اغتشاشات پارسال آمده است: انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم های هماهنگ شده ای را علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند.
طبق این بیانیه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از جمله کسانی هستند که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به سلسله تحریم‌های ضد ایرانی این کشور در حمایت از اغتشاشات، آمده است: بریتانیا بیش از ۳۵۰ مقام و نهاد ایرانی از جمله دادستان کل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور کامل تحریم کرده است.