آمار حوادث کارگری در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است
آمار حوادث کارگری در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار حوادث کارگری در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است اما با این وجود باید در تقویت ایمنی محیط کار اهتمام بیشتری به کار برد.

به گزارش  پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری در ارتقای ایمنی معادن کشور اظهار داشت: با توجه به بررسی‌ها و نظارت‌های مستمر در حوزه معادن کشور، آمار حوادث در این حوزه ۲ درصد حوادث کار است.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای ایمنی معادن و صیانت از نیروی کار افزود: این تفاهم‌نامه می‌تواند هم‌گرایی مناسبی برای تقویت این حوزه را به دنبال داشته باشد.

رعیتی‌فرد گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای معدنی صورت گرفت و امسال این میزان نیز بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت انجام بازرسی و آموزش‌های مشترک، اظهار داشت: آمار حوادث کارگری در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است اما با این وجود باید در تقویت ایمنی محیط کار اهتمام بیشتری به کار برد.

وی استقرار شورای راهبردی ایمنی معادن کشور را از دستاوردهای مطلوب همکاری معاونت روابط کار و ایمیدرو عنوان کرد و گفت: حمایت از تشکیل هسته‌های فناور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور تولید دانش بومی و ساخت تجهیزات مرتبط با حفاظت فنی نیز در این راستا دنبال می‌شود.

«امیر خرمی‌شاد» رئیس هیئت‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت معادن کشور، بر لزوم همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه ایمنی در واحدهای معدنی تأکید کرد.