۴ هزار تعاونی در دولت سیزدهم تشکیل شد
۴ هزار تعاونی در دولت سیزدهم تشکیل شد
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت فعلی پای کار بخش تعاون کشور ایستاده است، گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون ۴ هزار تعاونی در سطح کشور تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی مسکنی شنبه در شورای عالی توسعه تعاون استان فارس، پیچیدگی‌های مختلف بخش تعاون کشور را به دلیل عدم انجام اقدامات لازم و قانونی در گذشته دانست و افزود: ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که ۴ هزار تعاونی از این تعداد در دولت سیزدهم تشکیل شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای کار دولت فعلی تاکنون افزایش ۳ و نیم درصدی ثبت تعاونی‌ها و رشد ۲ و نیم درصدی شاغلین در بخش تعاون کشور را شاهد هستیم.
معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در حال حاضر ۶۸۰ اتحادیه تعاونی و ۶۰ اتحادیه نیز در سطح ملی فعال است.
وی در ادامه اعلام کرد: این گونه که از شواهد مشخص است، توسعه تعاون در سیاست‌های دولت‌های گذشته جایی نداشته اما دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور از ابتدای فعالیت پای کار بخش تعاون کشور ایستاده است.
مسکنی با بیان اینکه فارس نخستین استان کشور است که ۲۵ درصد اعتبارات ماده ۱۶ قانون بودجه امسال را به بخش تعاون اختصاص داده است که بعد از فارس سایر استان‌ها نیز این اقدام را انجام داده و اکنون با تایید هیات دولت،۲۵ درصد منابع ناشی از تبصره ماده ۱۸ به تعاون فارس اختصاص یافت.
وی در ادامه به سند توسعه تعاون کشور و مزایای آن اشاره کرد و گفت: در این سند برای ۲۷ دستگاه اجرایی دولتی، تکلیف قانونی تعیین شده که این سند ۲۶ دی ماه ۹۳ ابلاغ شد و تا ۱۳ شهریور امسال تنها ۲۱ درصد پیشرفت داشته که رییس جمهور اکنون پیگیر عدم اجرای درست این سند است.
معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: با دستور رییس جمهور مقرر شده که ظرف حدود ۳ ماه این سند مجددا به مجلس ارجاع شود و دولت با قدرت برای اجرای آن وارد میدان خواهد شد.
وی عنوان کرد: اراده دولت و مجلس کنونی بر این است که سند توسعه تعاون کشور به نتیجه مطلوبی منجر شود.
مسکنی تنها راه نجات اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد درون زا را در شرایط فعلی بخش تعاون دانست و افزود: امروز ملت به دلیل عملکرد دولت قبل، باوری به بازار سرمایه ندارند اما به خودشان اعتماد دارند و می توانند با تشکیل تعاونی وارد عرصه اقتصادی شوند.
وی در پایان با اشاره به فعالیت بیشترین تعداد تعاونی کشور در استان فارس گفت: فارس در بخش تعاون همواره پیشرو کشور بوده است.