گلایه مردم نبود کیفیت و افزایش قیمت‌هاست
گلایه مردم نبود کیفیت و افزایش قیمت‌هاست
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران را تعیین کرده که نباید کمتر از این مبلغ به کارگران پرداخت شود، گفت: یکی از گلایه‌های مردم نبود کیفیت و افزایش قیمت‌هاست که باید به کیفیت و کمیت تولید توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سید صولت مرتضوی در مراسم روز کار و کارگر و بازدید از شرکت مگاموتور گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: کارفرمایان حقوق کارگران را زود پرداخت کنند و نباید اجازه دهند در حق کارگران ظلم شود و کارفرمایان باید رضایت کارگران را جلب کنند.

وی افزود: کارگر عامل تعالی، عاشق خدمت و واسطه‌ای برای رسیدن به پویایی اقتصاد است که باید به معیشت کارگران توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارگران در هفته کارگر با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. رهبری بیان داشتند که ستون فقرات تولید، کارگران هستند و ستون فقرات اقتصاد تولید است؛ همچنین بر درآمد و معیشت کارگران تاکید کردند.

وی با بیان اینکه دولت در مسکن کارگران یکسری بضاعتی دارد، گفت: دستگاه‌های دیگر نیز در زمینه مسکن کارگران وظیفه دارند. آنچه که در کشورمان زیاد است زمین و امکانات است.

مرتضوی تاکید کرد: دولت بر روی مسکن هدف‌گذاری کرده و کارگر اگر دغدغه مسکن نداشته باشد در کار و تولید جهاد می‌کند.

وی با اشاره به مجموعه مگاموتور سایپا، گفت: احساس می‌کنم در این مکان، جلوه‌ای از مقام معلمی و شأن کارگری رخ داده است. اینجا یک کارگاه و مجموعه دانشگاهی و دانش افزایی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در این مکان از سوی دیگر ایده‌ها تبدیل به پدیده و آموزش و مهارت افزایی تبدیل به تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: مدیرعامل سایپا گزارش خوبی ارائه کرد که نشان می‌دهد، حوزه تولید در یک تا دو سال گذشته وارد مرحله جدید شده و افزایش تولید ٧٠٠ هزار خودرو اقدام خوبی است.

مرتضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند، گفت: مجموعه‌های کارگری و کارخانجاتی که خروجی آنها تولید است، باید به تولید توام با کیفیت و کمیت دست یابند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: تولید با کیفیت، هزینه‌های زندگی مردم را کاهش می‌دهد در این صورت به طور قطع قدری از تورم رایج کاسته می شود، اما اگر تولید همراه با کیفیت و کمیت باشد هزینه تولید را کاهش می‌دهد ضمن اینکه کاهش هزینه تولید منجر به رونق تولید و کاهش قیمت خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از گلایه‌های مردم نبود کیفیت و افزایش قیمت‌هاست. اگر قرار است با تفکر بسیجی فعالیت کنیم، باید به کیفیت و کمیت تولید توجه شود.

مرتضوی با تاکید بر صادرات گفت: باید بازارهای کشورهای همسایه را به دست بیاوریم و افزایش تولید، قدرت رقابت پذیری صنعت را به شدت افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به منزلت کارگر گفت: در این راستا آموزه‌های دینی و سیره عملی بزرگان از قبل تا کنون به منزلت کارگر تاکید شده و غفلت در این امر نابخشودنی است؛ همچنین راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی، کار است؛ از این رو باید به مقوله کار و کارگر احترام گذاشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خط تولید موتور M16 و محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا (سانتوری ایرانی- P9 و MT، شاهین AT و Sp100 ) بازدید و از خانواده شهدای کارگری، مدیران و کارگران نمونه استان تهران قدردانی کرد.