حقوق سربازان از پایان آذر ماه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد
حقوق سربازان از پایان آذر ماه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حقوق سربازان از پایان آذرماه حدود ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و به صورت میانگین از ۳ میلیون و ۸۵۰ به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان می‌رسد، گفت: ما خبر‌های خوب دیگری نیز برای سربازان طی یک ماه آینده خواهیم داشت.

سیدمحسن دهنوی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره توافقات انجام شده درخصوص افزایش حقوق سربازان گفت: در تبصره (۱۲) قانون بودجه امسال مصوب کردیم که حقوق پرداختی به سربازان بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پایور هم‌تراز باشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: ابتدای امسال حدود ۲۰ درصد حقوق سربازان افزایش پیدا کرد یعنی حقوق سربازان که به صورت میانگین در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود اکنون به صورت میانگین به ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: به حکم قانونی ما عمل نشده بود، زیرا منابع کافی در اختیار نبود و سازمان برنامه و بودجه و ستاد کل درباره تأمین منابع به تفاهم برسند؛ طی یک ماه گذشته جلسات متعددی در مجلس با حضور نمایندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داشتیم برای اینکه در ماه‌های پایانی سال به قانون به درستی بتوانیم عمل کنیم.

دهنوی تصریح کرد: از این ماه منابع لازم تأمین شد و توافق شد لذا از آذر ماه یعنی پایان این ماه دریافتی سربازان نزدیک ۲۰ درصد دیگر افزایش می‌یابد و به صورت میانگین از ۳ میلیون و ۸۵۰ به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان می‌رسد. با این اوصاف میانگین افزایش حقوق سربازان نسبت به سال گذشته حدود ۴۵ درصد خواهد بود لذا سربازان عزیز از این ماه شاهد افزایش حقوق خواهند بود البته این عدد به صورت میانگین بیان شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ما خبر‌های خوب دیگری نیز برای سربازان طی یک ماه آینده خواهیم داشت.