جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار است
جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار است
وزیر کشور گفت: به روزرسانی و جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی در دستور کار است. 

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، احمد وحیدی در ادامه سفر یکروزه به استان سمنان، پس از افتتاح و بازدید از طرح‌هایی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان، در ابتدای ورود به شهرستان سمنان، در شهرک صنعتی بزرگ این شهر از واحدهای حوزه صنعت خودرو بازدید کرد.

وزیر کشور و هیات همراه، استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی، از واحد فعال خودرویی شامل شرکت تیراژه دیزل- تیراژه ماشین و شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی بزرگ سمنان بازدید کردند.

وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی فردا افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش تاکسی‌ها و اتوبوس در دستور کار است.

وی ادامه داد: کارخانه‌های خودروسازی پیشنهادات خود را با لحاظ کیفیت و قیمت مناسب ارایه دهند.

وزیر کشور در جریان این بازدید نیز گفت: اگر شرکت تیراژه ماشین ۸۰ درصد تولیدات خود را بومی کند، وزارت کشور با این شرکت قرار داد همکاری امضا می‌کند.

وحیدی افزود: متوسط ۳۰ درصد تولید داخل کم است و باید به ۸۰ درصد تولید داخل برسد.

شرکت صنایع اتومبیل‌سازی فردا در شهرک صنعتی سمنان قرار دارد و بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند و سه خودروی FMC-SX۵ ، FMC-T۵ و SUBA M۴ به دست متخصصان این گروه صنعتی تولید می‌شود که در طرح عرضه یکپارچه خودرو عرضه می‌شود.

واحد صنعتی تیراژه ماشین در زیربنایی به مساحت حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ مترمربع و با سرمایه ‌گذاری بیش از ۶۲ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان واقع است که در زمینه ماشین‌آلات راهسازی، معدنی و تولید قطعات خودرو فعالیت می‌کند.

شرکت تیراژه ماشین ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه لودر و ۱۲ هزار قطعه از سایر قطعات ماشین‌آلات راه‌سازی را دارد.

واحد تولیدی تیراژه دیزل با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع کامیون ۶ تا ۲۰ تنی را دارد که ۴۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.