مصمم به رفع مشکل کمبود معلم در مدارس کشور هستیم
مصمم به رفع مشکل کمبود معلم در مدارس کشور هستیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دولت با وجود همه تنگناها مصمم هستیم تا مشکل کمبود معلم در کلاس های درس برطرف شود.

 مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه دبستان ۶ کلاسه در اسفراین اظهارکرد: در این دولت با وجود همه تنگناها مصمم هستیم تا مشکل کمبود معلم در کلاس های درس برطرف شود.

وی گفت: مشکل کمبود معلم یک امر سنواتی است که امسال به دلیل بازنشستگی‌های بیش از پیش بینی، بیشتر نمایان شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان مهمترین دارایی، امانت و آینده سازان یک کشور هستند که نمی‌شود بدون مطالعه و شناخت، آموزش و تربیت آنها را به کسی سپرد، افزود: در امر رفع کمبود معلم و انتخاب معلمان مطلوب و هویت بخش، تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

وی تصریح کرد: باعث افتخار است که یکی از ستاره‌های کنکور سراسری امسال در شهرستان اسفراین بود.

صحرایی بیان داشت: در زمینه نقل و انتقالات معلمان اختیارات را به استان‌ها دادیم اما به شرطی که هیچ کلاسی در هیچ نقطه بدون معلم نماند.

وی افزود: با همت و همکاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون شاهد به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه‌های آموزشی و ساخت مدرسه در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده هر منطقه و شهر به مدارس آن منطقه گره خورده است، اظهارداشت: برای ساختن آینده‌ای روشن باید همه کمک کنند تا مدرسه‌ها را بسازیم.

صحرایی افزود: اگر مدرسه‌ها را قوی بسازیم و از نیروهای با کیفیت پر کنیم دانش آموزان ما شکوفا می‌شوند و آینده کشور نیز ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نمی‌توانیم و حق نداریم، کیفیت را فدای کمیت و سرعت کنیم، گفت: در موضوع کمبود معلم قرار داریم اما هیچ وقت اصول و کیفیت را فدا نخواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: استخدام نیروهای مهرآفرین نیز در حال انجام است.

گفتنی است؛ در این آیین دبستان ۶ کلاسه برکت شهرک سلمان فارسی شهرستان اسفراین با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و در محوطه‌ای به مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع و با ۶۵۵ مترمربع زیربنای آموزشی با همت بنیاد برکت افتتاح شد.