غرب بازنده مسیر پرهزینه تقابل با ایران خواهد بود
غرب بازنده مسیر پرهزینه تقابل با ایران خواهد بود
ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مسائلی از جمله اهمیت نهاد خانواده، تعالیم قرآن، شکست لیبرال دموکراسی در منطقه، ترور سردار سلیمان و البته تقابل غرب با ایران سخن گفت.

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان بامداد امروز در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد. وی در این نشست اظهار داشت: اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی به خود دیده است. رئیس دولت سیزدهم افزود: آنچه تضمین‌کننده آینده روشن بشری است، توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به‌سوی کمال و کرامت سوق می‌دهد.رئیس‌جمهور با اشاره به آموزه‌های والای قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر الهی و محکومیت اقدام موهن قرآن‌سوزی تصریح کرد: قرآن کریم توهین به عقاید و باورها را منع کرده است و احترام به ادیان را احترام به وجود رسول خدا محمد(ص) می‌داند.

تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد

به نوشته روزنامه ایران، آیت‌الله رئیسی افزود: این نخستین بار نیست که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده‌اند اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف، حریف حقیقت نخواهد شد. وی با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از سوزاندن کتاب مقدس قرآن و منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر شایسته انسان معاصر نیست، ادامه داد: پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد و تقلیل آن به مقوله آزادی بیان‌ گمراه کننده است.رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرآن انسان را نماینده خداوند بر زمین و زن و مرد را با وجود تفاوت‌های طبیعی مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند و از حریم خانواده دفاع می‌کند، اظهار داشت: غرب که اینک با بحران هویتی کارکردی مواجه شده، جهان را جنگل و خود را باغی زیبا می‌بیند!
آیت‌الله رئیسی افزود: برخی جریان‌های شوم ولی قدرتمند راه‌حل را در بحران‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند و این آپارتاید فرهنگی جامعه مسلمانان خصوصاً مهاجران را هدف قرار گرفته است. ما بر این باوریم که باید احترام به ادیان الهی از دستور کارهای نظام بین‌الملل باشد و سازمان ملل با طراحی سازکاری احترام به ادیان الهی را تضمین کند.

جهان، نیازمند جنبش جهانی تعهد به خانواده

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ با نظام خانواده نیز هستیم، خاطرنشان کرد: خانواده فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته و هجوم به این پناهگاه طبیعی بشر، جنایت علیه بشریت است؛ از سازمان ملل می‌خواهم احترام به خانواده را مدنظر قرار دهد و حفاظت از حریم خانواده و ازدواج به‌عنوان یک واقعیت جهانی باید به دستور کار مشترک جهانیان تبدیل شود.  وی در ادامه سخنانش متذکر شد: جهان در حال تغییر وگذار به نظم بین‌المللی نوظهور و این مسیر غیرقابل بازگشت است؛ معادله سلطه غربی برای جهان دیگر جوابگو نیست و نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود، کنار زده شده است.

نباید شرق و غرب جدید ایجاد شود

رئیس‌جمهور تأکید کرد: پروژه امریکایی‌کردن جهان، شکست خورده است و ملت ایران افتخار دارد که به مدد انقلاب اسلامی خود، بیشترین نقش و روشنگری را در برداشتن نقاب از صورت سلطه‌گران شرق و غرب داشته است.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ایران معتقد است نباید شرق و غرب جدید ایجاد شود، افزود: ایران فصل نوینی از روابط سودمند با کشورهای همسایه را رقم زده و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است؛ ما هر دستی را که برای دوستی دراز شود، به گرمی می‌فشاریم.

شکست لیبرال دموکراسی در منطقه

رئیس جمهور با اشاره به ایده لیبرال دموکراسی گفت: مردم غرب آسیا معنای واقعی دموکراسی غربی را لمس کرده‌اند و می‌دانند که این تنها اسم رمزی برای کودتا، اشغالگری و جنگ است. وی تأکید کرد: تکلیف دنیا با پروژه و مکتب لیبرال دموکراسی مشخص است و می‌دانند که چیزی نیست جز یک دستکش مخملی که زیر آن دستی چدنی قرار دارد. مکتبی که می‌خواست الگوی جهان باشد به درس عبرت تبدیل شده و به پایان راه خود نزدیک شده است.

سال گذشته، سال پیروزی ملت ایران بود

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: سرزمین ایران فرصت‌های بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد و اولویت دادن ایران به همکاری‌های اقتصادی فرصتی برای کشورهای منطقه و جهان‌ محسوب می شود.‌ رئیس جمهور با تأکید بر شکست پروژه اغتشاشات گفت: برخی از کشورهای غربی  و سرویس‌های اطلاعاتی آنها در سال گذشته دچار اشتباه محاسباتی شدند و بازهم قدرت ملت ایران را دست کم گرفتند. وی با بیان اینکه در سال گذشته ملت ایران آماج بزرگترین  حمله رسانه‌ای و جنگ روانی تاریخ قرار گرفت ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی دشمنان با بحران سازی پیاپی انواع جنگ و تحریم و فشار حداکثری را بر مردم تحمیل کردند و ۴۵ سال است که این سیاست‌ها شکست خورده و ملت ایران به پیروزی‌های پیاپی دست یافته و هم مقاومت کرده است و هم پیشرفت.

 ایران و فصل نوین روابط سودمند با همسایگان

رئیس جمهور با تصریح بر رقم خوردن روابط سودمند ایران و کشورهای همسایه گفت: سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است و بر این اساس همکاری‌های اقتصادی در صدر دستور کار منطقه‌ای قرار می‌گیرد و جمهوری اسلامی هر دستی را که برای دوستی دراز شود به گرمی می‌فشارد؛ همسایه مستقل و قدرتمند برای منطقه یک فرصت است.

 ترور سردار سلیمانی جایزه به داعش بود

آیت الله رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: امینت امروز برخی از کشورهای همسایه در منطقه، مدیون رشادت‌های سردار شهید و رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است. اگر رشادت حاج قاسم،  قهرمان مبارزه با تروریسم نبود بسیاری از مناطق در آتش داعش می‌سوخت. اما آیا از این رشادت و شهامت و ایستادگی در مقابل تروریسم، شما در رسانه‌ها و هالیوود تصاویری مشاهده کرده‌اید؟
وی عنوان کرد: تشییع جنازه ۲۵ میلیونی فرمانده مبارزه با تروریسم، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سانسور شد و اندوه و خشم و حس انتقام ۸۵ میلیونی ملت ایران سانسور شد. ترور شهید حاج قاسم سلیمانی جایزه به داعش بود که به اذعان مقامات امریکا ساخته دست خودشان بود.
رئیس جمهور در صحن سازمان ملل به صراحت اعلام کرد:  ایران تا زمان اجرای عدالت و محاکمه عاملان ترور شهید سلیمانی از پای نخواهد نشست.

امریکا دارای بزرگترین زندان مادران در جهان

آیت الله رئیسی در نطق خود به افشای چهره ریاکارانه غرب و استانداردهای دوگانه این کشورها پرداخت و گفت: آیا امریکا که خود بزرگترین زندان مادران در جهان را دارد، می‌تواند صادقانه نگران حقوق زنان باشد؟ در این مدت تصویری که از ایران به جهان مخابره شد محصول سرکوب اطلاعات معتبر و اشاعه اطلاعات نامعتبر بود. رئیس جمهور گفت: واقعیت‌های مهمی از ایران در جهان سانسور شد، آیا تاکنون چیزی درباره بمباران شیمیایی مردم ایران شنیده‌اید؟ آن سلاح‌ها را برخی اروپایی‌ها به صدام داده بودند.

چراغ سبز غرب به رژیم تروریستی صهیونیستی

رئیس دولت سیزدهم در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تبعیض در مبارزه با تروریسم به معنای چراغ سبز به تروریست‌هاست. ایران که خود بزرگترین قربانی تروریسم است پیشقراول مبارزه با تروریسم در منطقه است.
وی افزود: ملت‌های منطقه، ایران را شریکی مطمئن برای امنیت خود و رژیم اشغالگر قدس را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی و ترویج خشونت در منطقه می‌دانند.
آیت الله رئیسی با بیان این پرسش که آیا وقت آن نرسیده که به ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین و ظلم  به ملت مظلوم و کشتار زنان و کودکان پایان داده شود وحقوق ملت فلسطین به رسمیت شناخته شود، تصریح کرد: تنها حکومت مبتنی بر آپارتاید و تبعیض نژادی باقی مانده در جهان که برمبنای جنگ، اشغال، تروریسم و نقض حقوق ملت‌ها پایه گذاری شده و ادامه حیات می دهد نمی تواند شریک صلح باشد.

غرب بازنده مسیر پرهزینه تقابل با ایران خواهد بود

رئیس جمهور خروج امریکا از برجام را نقض اصل مسلم وفای به عهد معرفی کرد و گفت: دولت امریکا با نقض صریح مفاد قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت از عمل به تعهدات خود ذیل برجام اجتناب می‌کند. با این رفتار امریکا عملاً و برخلاف  ادعاهایش قانون‌گریزی و زورگویی را به‌جای همکاری تجویز کرده است. رئیسی تأکید کرد: امریکا باید با اعتمادسازی اثبات کند که دارای حسن‌نیت است و اراده واقعی برای عمل به تعهدات خود و نهایی کردن مسیر دارد. رئیس جمهور با اشاره به اینکه اروپایی‌ها نیز در پی سال‌ها عدم پایبندی به تعهدات خود از جمله در لغو تحریم‌ها، اکنون برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کنند هشدار داد: آنها باید درک کنند با سرعت گرفتن در مسیر پرهزینه تقابل، بازنده خواهند شد.