گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند
گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر حمله به نیرو‌های آمریکایی، گفت که ایران از ابتدای بحران جاری غزه، بارها نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری در منطقه هشدار داده بود.

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبر حمله به نیرو‌های آمریکایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری غزه، مکررا نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری در منطقه به دلیل ادامه‌ حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز پشتیبانی همه‌جانبه‌ آمریکا از نسل‌کُشی فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری هشدار داده و نقض پایدار و مکرر حاکمیت ملى عراق و سوریه از سوی نیرو‌های آمریکایى و بمباران‌ها و انجام حملات علیه گروه‌ها و مردم عراق، سوریه و یمن را تشدیدکننده این چرخه بی‌ثباتی می‌دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر اهمیت حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه، معتقد است جنگ در غزه راه‌حل نبوده و پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آتش‌بس فوری، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آرامش به منطقه شود.

کنعانی، تاکید کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیم‌ها و اقدام‌های خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران در تصمیم‌های گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هرگونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

کنعانی در پایان گفت: ایران با آمادگی و هوشیاری تحولات در منطقه را زیرنظر دارد و مسئولیت عواقب اتهام‌های تحریک‌آمیز علیه ایران، با عاملان طرح چنین ادعا‌های بی‌اساسی است.

انتهای پیام/