امضای تفاهم‌نامه با چینی‌ها برای ساخت ورزشگاه جدید در تهران
امضای تفاهم‌نامه با چینی‌ها برای ساخت ورزشگاه جدید در تهران
ورزشگاه المپیک پکن، ورزشگاه المپیک زمستانی پکن، ورزشگاه چنگدو، ورزشگاه هانگژو، مجموعه ورزشی تاشکند مربوط به المپیک ۲۰۲۵ جوانان و ورزشگاه ملی بلاروس از جمله پروژه‌های انجام شده توسط شرکت چینی است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین، پس از دستور رییس‌جمهور و با تاکید وزیر ورزش و جوانان، تفاهم‌نامه همکاری، مشاوره، طراحی و ساخت مجموعه جدید فرهنگی ورزشی در تهران، امروز (سه‌شنبه) بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و شرکت IPPR چین به امضا رسید.

این پروژه در مساحتی معادل ۳۷۰ هکتار و در دو فاز اجرایی می‌شود و قابلیت برگزاری تمام رویدادهای ورزشی بین‌المللی و استاندارد را دارد.

ورزشگاه المپیک پکن، ورزشگاه المپیک زمستانی پکن، ورزشگاه چنگدو، ورزشگاه هانگژو، مجموعه ورزشی تاشکند مربوط به المپیک ۲۰۲۵ جوانان و ورزشگاه ملی بلاروس از جمله پروژه‌های انجام شده توسط شرکت چینی است.

مدیر شرکت IPPR چین: باعث افتخار است که ایران برای انجام پروژه ورزشی فرهنگی به شرکت ما اطمینان کرده است

شن گانگ مدیر شرکت IPPR در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشاوره طراحی و ساخت مجموعه ورزشی فرهنگی گفت: خوشحالیم که در خدمت دوستان‌مان در ایران هستیم. از طرف شرکت IPPR به اینجا آمدیم که یک شرکت دولتی است. شرکت ما در حوزه ورزش، پروژه‌های بزرگی در ورزش انجام داده است که ورزشکاه المپیک پکن در سال ۲۰۰۸ از شاخص‌ترین آن‌ها است. ورزشگاه بین‌المللی بلاروس و کامبوج از پروژه‌های بین‌المللی شرکت ما است.

وی افزود: شرکت ما حدود ۳۵۰۰ پرسنل در حوزه تحقیقاتی و مسائل مربوط به آن، امور لازم را پیش می‌برد. باعث خوشحالی است که در این پروژه دخیل هستیم و باعث افتخار ماست که ایران به ما اعتماد کرده است. قطعا شرکت ما در طول پروژه از توان داخلی ایران برای ساخت این پروژه استفاده خواهد کرد. شرکت ما برخی از کارها را درخصوص این پروژه از جمله مطالعات زمین شناسی را در حال انجام است و کارهای اولیه را پیش برده‌ایم.  تاکید شرکت ما استفاده از تکنولوژی‌های برتر است و قطعا شرکت ما از پیمانکاران داخلی این پروژه استفاده خواهد کرد و در اجرای این پروژه مفتخر هستیم که از اعتماد وزارت ورزش و جوانان بهره ببریم.

کیومرث هاشمی: خوشحالیم که یک مجموعه بین‌المللی برای همه رشته‌ها در ایران ساخته می‌شود

کیومرث هاشمی در مراسم آیین امضای تفاهمنامه مشاوره طراحی و ساخت مجموعه ورزشی فرهنگی اظهار داشت: اظهار خوشحالی می‌کنم که امروز شاهد امضای تفاهم‌نامه میان شرکت توسعه با شرکت چینی هستیم و کار ساخت ورزشگاه جدید در تهران وارد مرحله مشاوره، طراحی و ساخت پروژه می‌شود.

وی افزود: مجموعه ورزشی و فرهنگی که بتواند تمام خواسته‌های ما را در برگزاری رویدادهای ورزشی در همه رشته‌ها پاسخگو باشد. البته این خواسته‌ها در جلسه ماه قبل مورد بحث قرار گرفته و به آنها اشاره شده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه فرهنگی ورزشی که یک مجموعه بین‌المللی به شمار می‌رود برای کشور ما حائز اهمیت است، عنوان کرد: رییس جمهور دستور ساخت این مجموعه بین‌المللی را صادر کرد و مردم خیلی خوشحال هستند که این مجموعه فرهنگی ورزشی ساخته می‌شود و در مدت زمان مربوطه، طی تفاهم‌نامه در فازهای مختلف به بهره‌برداری می‌رسد و وظیفه ما است که گزارش‌های لازم را به مردم و رییس جمهور ارائه کنیم.