همه ظرفیت‌ها برای افزایش عرضه مسکن به‌کارگیری می‌شود
 همه ظرفیت‌ها برای افزایش عرضه مسکن به‌کارگیری می‌شود
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افزایش عرضه از راهکارهای مهم دولت برای کاهش قیمت مسکن است، گفت: در این خصوص راهبردهای پنجگانه تعریف و اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش بامداد جمعه در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی افزود: دولت با علم به اینکه، ساخت مسکن سختی و مشقت زیادی دارد، وارد این عرصه شده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای این راهبرد دولت را در حوزه مسکن نقد می‌کنند که کارنامه آنها از ساخت مسکن خالی است، اضافه کرد: علاوه بر اثرات مادی بر خانواده‌ها و جامعه، حتی یک سرپناه جدید برای مردم ایجاد شود، اثرات معنوی در زندگی مدیران دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با نگاه ویژه دولت، هر کجا بشود، زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم تا منزل مسکونی خود را بسازند البته این در حالی است که در آن مناطق، زیرساخت‌ها جواب دهد.

بذرپاش اظهار کرد: همچنین در حوزه بافت فرسوده بسته ۱۹‌ گانه تشویقی ابلاغ شده و ۵۰ شهرداری آن را اجرا کرده‌اند که باعث رشد قابل توجهی در آن شهرها هم شده است.

وی گفت: محور سوم، ساخت مسکن در حوزه روستایی است که هدف گذاری سالی ۲۰۰ هزار واحد در این خصوص داریم البته باید این رقم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات دولت در حوزه مسکن، تکمیل واحدهای مسکن مهر است، افزود: در این خصوص ۲۴۰ هزار واحد مسکن باید تکمیل می‌شد که بخشی از آن اجرایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این خصوص قول اتمام واحدها را داده‌ایم که این قول را اجرایی می‌کنیم.

بذرپاش یادآور شد: همچنین در ۵۰‌ نقطه کشور شهرک‌های مسکونی و ۲۷ شهرک ساحلی برای ۲۷ استان غیرساحلی تمهید شده که از آنها برای سرمایه گذاری ساخت مسکن توسط استان‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از بازار ساخت مسکن در کشور، خودمالکی است، ادامه داد: ما به عنوان دولت باید این روند را تسهیل کنیم و همین امر را انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: رونق تولید مسکن، صنایع وابسته را هم فعال می‌کند که باید با توجه به این اهمیت و مزیت‌های دیگر، با همه توان در این حوزه وارد شویم.