مردم غزه در محاصره بیماری، نابودی و مرگ زندگی می‌کنند
مردم غزه در محاصره بیماری، نابودی و مرگ زندگی می‌کنند
تهران- ایرنا- مارتین گریفیث معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه کودکان، زنان و مردان غزه هیچ جای امنی برای رفتن و زنده ماندن ندارند، گفت: مردم غزه در محاصره بیماری، نابودی و مرگ زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاینبه نقل از تارنمای دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه، گریفیث بامداد شنبه در حساب کاربری خود در رسانه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: تقریباً ۲ ماه از جنگ می‌گذرد و کودکان، زنان و مردان غزه همه وحشت‌ زده‌اند.

وی با بیان اینکه آنها هیچ جای امنی برای رفتن ندارند و امکانات بسیار کمی برای زنده ماندن دارند، تاکید کرد: آنها در محاصره بیماری، نابودی و مرگ زندگی می‌کنند.

معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه و پس از پایان آتش‌بس موقت و شروع مجدد حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین نیز در بیانیه‌ای با تکرار درخواست برای تمدید آتش‌بس بشردوستانه، بر لزوم حفظ پیشرفت در ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرده بود.

در این بیانیه با بیان اینکه هفته گذشته نگاهی اجمالی به ما نشان داد که وقتی اسلحه‌ها خاموش می‌شوند چه اتفاقی می‌افتد، خاطرنشان شده بود: وضعیت امروز خان یونس یادآوری تکان دهنده است از اینکه چه اتفاقی می‌افتد وقتی آنها این کار را نمی‌کنند. امروز طی چند ساعت ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند، به خانواده‌ها گفته شد که دوباره تخلیه شوند و امیدها بر باد رفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه و در اولین روز از پایان آتش‌بس در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفته و بیش از ۱۷۸ فلسطینی را به شهادت رساندند.

نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.