وزیر نفت گفت: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه برای احیا پالایشگاه‌ها به ونزوئلا صادر کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، «جواد اوجی» با اشاره به سفر رییس جمهوری به ونزوئلا، اظهار داشت: روز گذشته امضای اسناد بسیار مهم و قراردادی در بخش‌های بالادستی و پایین دستی نفت را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کشور ونزوئلا با ۱۷.۵ درصد دارای بالاترین ذخایر نفتی در جهان است، تاکید کرد: ظرفیت و پتانسیل خوبی در تجارت با این کشور وجود دارد زیرا این کشور دارای چهار پالایشگاه با ظرفیت بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت است اما به دلیل تحریم و ترک نیروهای متخصص مغفول و بلاتکلیف مانده بود.

اوجی تصریح کرد: با شروع دولت سیزدهم فعالیت ها در موضوع توسعه حوزه نفت، گاز و صادرات انرژی با استفاده از ظرفیت های موجود آغاز شد و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه پالایشگاهی از طریق سازنده‌های ایرانی و پیمانکاران صادر شده است و توانستیم بخش زیادی از این ظرفیت پالایشگاهی را احیا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه احیای پالایشگاه فراسرزمینی از اقدامات خوبی بود که به انجام رسید، گفت: پتروشیمی هم در دستور کار قرار گرفت ۱۲ میلیون تن ظرفیت نصب شده شامل آمونیاک، اوره و پلی اتیلن در ونزوئلا وجود دارد.

وزیر نفت اظهار داشت: با توجه به توانمندی تامین تجهیزات، کاتالیست و صدور خدمات فنی و مهندسی، مجتمع پتروشیمی نصب شده و ظرفیت بالقوه را به صورت مشارکتی فعال خواهیم کرد و محصولات را در بازارها عرضه می‌کنیم.

به گفته اوجی، در بخش توسعه میادین و ترمینال‌های نفتی قرارداد خوبی بسته شده تا تخلیه بارگیری‌ها انجام شود.