۷۵ هزار خانوار کمیته امداد به چرخه توانمندسازی رسیدند
۷۵ هزار خانوار کمیته امداد به چرخه توانمندسازی رسیدند
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مهمترین ماموریت این نهاد توانمندسازی خانواده های تحت پوشش است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ هزار خانوار تحت پوشش در کشور خودکفا شده اند.

جعفر صباغیان  در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: پنج میلیون نفر در کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند که سیاست این نهاد توانمندسازی و ایجاد در آمد پایدار برای این افراد است.

وی افزود: نگاه کمیته امداد این است تا کمک های حمایتی را به سوی توانمند سازی مددجویان سوق دهد و آنها را صاحب یک کسب و کار با در آمد پایدار کند.

قائم مقام کمیته امداد تصریح کرد: از همه موسسات خیریه و گروه های جهادی که در کنار نظام و در کنار دولت به دنبال رفع گرفتاری ها و مشکلات مردم نیازمند تلاش می کنند قدردانی می کنم.

وی بیان کرد: هر چند وظیفه دولت و دستگاه های مسئول است که در زمینه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، مسکن، اشتغال و آموزش به نیازمندان خدمت کنند اما موسسات خیریه بدون هیچ تعهد قانونی پای کار نظام و مردم هستند و بر خود لازم می دانیم که خدمات شایان شما را ارج نهیم.

قائم مقام کمیته امداد کشور به بحث توانمند سازی مددجویان و نیازمندان اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز مهم و باید توجه ویژه ای به آن شود توانمند سازی و خوداتکایی افرادی است که تحت حمایت کمیته امداد است.

صباغیان یادآور شد: در همین زمینه درخواست داریم موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری و در کنار کمک های حمایتی خود یک پیوست توانمند سازی به کار گیرند تا هم تکریم و منزلت فرد نیازمند حفظ شود و هم توانمند سازی افراد باعث قوام و بالندگی جامعه شود.