۲۵ هزار سهمیه جدید برای حوزه سلامت اختصاص یافت
 ۲۵ هزار سهمیه جدید برای حوزه سلامت اختصاص یافت
معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برای جذب‌ نیروهای جدید در حوزه سلامت، سازمان اداری و استخدامی بیش از ۲۵ هزار سهمیه اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر میثم لطیفی روز پنجشنبه در دومین روز برگزاری همایش مدیران منابع انسانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: چیزی مهمتر از موضوع سلامت وجود ندارد و پیشگیری بهتر از درمان است، لذا در صدور مجوزهای استخدامی نگاه ویژه به حوزه سلامت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کار مدیران منابع انسانی کاری تخصصی است، ادامه داد: همانطور که رشته‌های پزشکی شامل گرایش‌های متفاوت شده است، رشته مدیریت هم در حال رشد و تخصصی‌تر شدن است و به گرایش‌های متفاوت تقسیم شده که یکی از آنها منابع انسانی است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در جهت رفع مشکلات موجود در حوزه سلامت، نیروهای فعال در حوزه منابع انسانی نقشی کلیدی دارند و معتقدیم که باید فعالان این حوزه با تمام وجود در مسیر رفع مشکلات و رشد پیشرفت‌ها تلاش کنند.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت متخصصان بیان کرد: باید در حوزه منابع انسانی در سه عرصه عدالت، بهره‌وری و مردم‌پایگی به‌طور ویژه کار کنیم تا خدمات دولت به شکلی که شایسته ملت شریف ایران است، ارائه شود.

لطیفی با بیان اینکه نگاه ویژه به حوزه نیروی انسانی در وزارت بهداشت پس از آموزش و پرورش مورد تاکید است، افزود: در برنامه ششم توسعه رشد بهره‌وری در حوزه‌های مختلف از جمله منابع انسانی مورد تاکید بود ولی در عمل محقق نشد و این مشکل باید اصلاح شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه درمان طی سالهای اخیر، بیان کرد: طرح‌های دارویار، نسخه‌نویسی الکترونیک، نظام ارجاع و پزشک خانواده و پزشکی از راه دور از جمله طرح‌های مهم و اثرگذار در حوزه سلامت بوده است که هرچند با چالشهایی مواجه بوده اند اما باید عارضه یابی و اصلاح شوند.

وی بیان داشت: به موضوعاتی همچون تقویت حوزه فناوری اطلاعات و هوشمند سازی نظام سلامت، عدالت‌محوری، مردم پایه بودن اقدامات حوزه سلامت و توجه به افزایش موقوفات حوزه‌های بهداشت و درمان هم باید توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم، دولتی مردمی است و با عزم جدی پیگیر آن است که زمینه‌های حضور و مشارکت و همراهی بیشتر مردم در حوزه سلامت هم افزایش یابد تا هزینه‌های درمان برای بیماران و خانواده‌های آنان کاهش یابد، در این خصوص می‌توانیم از الگوهای خوب دوران کرونا و حضور پررنگ مردم و گروه های خودجوش مردمی و جهادی در کنار مدافعان سلامت به‌ خوبی استفاده کنیم.

لطیفی گفت: همچنین باید ضمن حفظ سرمایه‌های نخبگانی، در جهت ایجاد تعهد و وفاداری سازمانی و ملی در میان نخبگان بویژه در حوزه سلامت تلاش شود تا نخبه‌ دانش آموخته کشور، حسی شیرین تر از خدمت به هموطن خود نداشته باشد.