۵۰ میلیون کارت هوشمندملی برای ایرانیان صادر شده است
۵۰ میلیون کارت هوشمندملی برای ایرانیان صادر شده است
رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا کنون ۵۰ میلیون کارت هوشمندملی برای ایرانیان صادر شده است و همچنین حدود ۶ میلیون نفر نیز باید برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کنند.

به گزارش  پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، هاشم کارگر در آیین گرامیداشت روز ملی ثبت احوال (سوم دی ماه) در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف کارت‌های هوشمند ملی معوق، افزود: وعده دادیم که ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق را صادر کنیم و تا این لحظه هشت میلیون کارت ملی هوشمند تحویل شده است و الباقی نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبار کارت‌های ملی که تا پایان سال ۱۴۰۳ و قبل از آن منقضی می‌شود، تا پایان ۱۴۰۵ تمدید شده است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه امروز نخستین سری از کارت شناسه افراد فاقد شناسنامه رونمایی خواهد شد، گفت : این کارت ها به چند نفر از این افراد هم تحویل داده شد.

شهروندان نسبت به تعویض شناسنامه‌های قدیمی اقدام کنند

وی افزود: با توجه به اینکه شناسنامه‌های قدیمی دست‌نویس هستند، امکان جعل و سواستفاده وجود دارد، اما شناسنامه‌های جدید خیلی از آسیب‌های شناسنامه‌های قبلی را نخواهد داشت و از طرفی پایگاه‌های اطلاعات هویتی کشور تکمیل خواهد شد، به همین دلیل از شهروندان خواسته می‌شود نسبت به تعویض شناسنامه‌ها اقدام کنند.

وی در خصوص افراد فاقد شناسنامه نیز گفت: در دولت سیزدهم یکی از تاکیدات تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه است و این افراد با اینکه مدت زیادی است در کشور زندگی می‌کنند، اما از خدمات اجتماعی محروم هستند.

کارگر تاکید کرد: در تابستان امسال تخصیص شناسه واحد و طراحی و تولید کارت برای افراد فاقد شناسنامه آغاز شد و در حال حاضر اولین سری کارت این افراد طراحی شده که امروز به دست وزیر کشور رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار شناسه برای این افراد ایجاد شده است، گفت: وزیر کشور طی نامه ای ابلاغ کردند تا این فرایند تسریع شود و آن هایی که بتوان را در ثبت احوال تعیین تکلیف کرد را انجام خواهیم داد.

ادامه اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی

وی در خصوص اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی نیز گفت: این موضوع کماکان مطابق قانون ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در حال انجام است.