۲۸۰هزار میلیارد تومان برای افتتاح طرح‌های دهه فجر کشور هزینه شد
۲۸۰هزار میلیارد تومان برای افتتاح طرح‌های دهه فجر کشور هزینه شد
۲۸۰هزار معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح طرح‌های دهه فجر کشور هزینه شد و در کنار این طرح‌ها، هشت و نیم میلیارد دلار نیز سرمایه‌گذاری صورت گرفت.میلیارد تومان برای افتتاح طرح‌های دهه فجر کشور هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد منصوری» عصر شنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی و در حاشیه آیین رونمایی از نخستین سری واگن‌های مسافری پنج ستاره و واگن‌های ۲۶ متری حمل کانتینر در شرکت واگن پارس اراک، در جمع خبرنگاران، افزود: سهم استان مرکزی از این پروژه‌ها رقم قابل توجهی است و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ طرح کوچک و بزرگ با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این استان افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر در استان مرکزی ایجاد شد و در میان طرح‌های افتتاح شده، برخی به لحاظ راهبردی در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: می‌توان اذعان داشت، مجموعه واگن‌سازی پارس، نماد کارآمدی و توسعه صنعت ریلی کشور است و کارکنان این واحد تولیدی، زحماتی زیادی را متحمل شدند تا محصولات ویژه با فناوری‌های پایه بالا را در صنعت واگن‌سازی و تولید لوکوموتیو آماده کنند که در نوع خود بی‌نظیر است.

منصوری اظهار داشت: گلایه‌هایی از سوی مسئولان این واحد تولیدی نسبت به واردات لوکوموتیو و واگن مطرح است که مقرر شد این مهم در هیات دولت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بیان کرد: در بازدید از این واحد تولیدی، ۲ محصول از نخستین سری واگن‌های مسافری پنج ستاره و واگن باری ۲۶ متری با قابلیت حمل کانتینرهای ۲۰ فوت وارد چرخه تولید شد که در صنایع ریلی و بندری کشور مورد نیاز و قابل استفاده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: تا زمانیکه مجموعه‌های توانمندی چون واگن پارس در کشور فعال است باید سیاست‌های لازم در راستای حمایت از تولید داخل بکارگیری شود و این مجموعه‌ها به حداکثر ظرفیت تولیدی خود دست یابند.

منصوری ضمن تاکید بر اینکه سیاست دولت مردمی نیز این رویکرد است که با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود از صنایع داخلی حمایت کند، گفت: شرکت واگن‌سازی پارس مپنا، تجمع ظرفیت مهندسی و نیروهای نخبه جوان انقلابی داخل کشور و هم‌افزایی کارگران است و فعال شدن کامل این مجموعه می‌تواند مانع خروج ارز از کشور شود.

وی، صنعت ریلی را جزو صنایع راهبردی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: دولت به این موضوع توجه ویژه دارد و این مهم با جدیت پیگیری می‌شود تا حمایت همه جانبه از این مجموعه صورت گیرد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، از حضور مردم در راهپیمایی امروز تشکر کرد و عنوان کرد: این حضور بی‌نظیر بود، فتنه‌ها را خنثی کرد و تعلق خاطر و دلبستگی عمیق باور مردم به آرمان‌های انقلاب را تداعی کرد.